یافته‌های جدید برای ایمنی در برابر کرونا پس از ابتلا به آن

۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۴۱:۲۹
کد خبر: ۱۰۸۳۴۲۴
دانشمندان پس از مطالعه جدیدی که نشان می‌دهد مبتلایان به ویروس کرونا ممکن است حداقل به مدت ۶ ماه پس از ظهور علائم، در برابر کوید ۱۹ ایمنی داشته باشند، خوش بینی محتاطانه ای را ابراز کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا به نقل از اکسپرس، دانشمندان کنسرسیوم ایمونولوژی ویروس کرونا در انگلستان (UKCIC) برای مقایسه ایمنی سلولی علیه ویروس کرونا در بیماران با موسسه Public Health انگلیس و دانشگاه بیرمنگام همکاری کردند.

این دانشمندان به طور خاص، سلول‌های T بیماران کرونایی را که با آنتی بادی در سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از سرایت کار می‌کنند، تجزیه و تحلیل کردند.

آن‌ها دریافتند که بیماران کوید ۱۹ تا شش ماه پس از ابتلای اولیه، آثار کمی از ایمنی سلول‌های T در برابر ویروس دارند؛ و قبلاً نیز گزارش‌هایی در مورد ابتلای مجدد افراد به ویروس کرونا منتشر شد که نگرانی‌ها را نسبت به عدم کارایی استراتژی ایمنی گله  ای افزایش داده است؛ اما آخرین نتایج، برخی از دانشمندان را نسبت به طول مصونیت در برابر ویروس کشنده نسبتاً خوش بین کرده است.

پروفسور «پل ماس» رئیس «UKCIC» گفت: درک اینکه چه چیزی مصونیت فعال در برابر ویروس کرونا را تشکیل می‌دهد، بسیار مهم است، زیرا به ما امکان می‌دهد میزان ابتلای مجدد افراد را شناسایی کنیم و به ما کمک می‌کند واکسن‌های موثرتری در برابر کوید ۱۹ تولید کنیم.

او افزود: از نظر ما، این مطالعه، نخستین مطالعه در جهان است که بقای ایمنی سلولی قوی برای مدت شش ماه پس از ابتلا، در افراد مبتلا به ویروس کرونا به صورت خفیف، متوسط و یا بدون علامت را نشان می‌دهد.

ماس در ادامه گفت: دانش ما درباره ابتلای مجدد به کوید ۱۹ در حال افزایش است و یافته‌های جدید ما را نسبت به قدرت و طول ایمنی ایجاد شده پس از ابتلا نسبتا خوش بین می‌کند. البته این تنها یک قطعه از معما است و تا زمانی که به درک کاملی از نحوه ایمنی در برابر کوید ۱۹ برسیم، هنوز چیز‌های زیادی برای یادگیری وجود دارد.

ایمنی سلولی به عنوان یک قطعه بسیار مهم از معما در مبارزه با ویروس کرونا توصیف شده است. با این حال، تحقیقات بیشتری لازم است تا مشخص شود چه مدت بیماران در برابر ویروس کرونا ایمنی دارند. در همین حال، تب شدید، سرفه جدید و تغییر در حس بویایی یا چشایی رایج‌ترین علائم اولیه ویروس کرونا است.

نظر شما