چرا نتایج انتخابات آمریکا اعلام نمی‌شود؟

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۳:۴۱:۱۸
کد خبر: ۱۰۸۳۹۱۷
چرا نتایج انتخابات آمریکا اعلام نمی‌شود؟
کندی روند شمارش آرای انتخابات در آمریکا در حالی که برخی ایالت‌های پرجمعیت نتایج خود را اعلام کرده‌اند، امری قابل تامل است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ سه روز از انتخابات آمریکا می‌گذرد و هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده است. هرچند در فردای انتخابات روند شمارش آرا بر اساس روال عادی در حال گذران بود، دو روز است که در ۴ ایالت باقی مانده آمریکا، بدون اینکه با مشکل خاصی مواجه باشند، روند شمارش بسیار کند، تدریجی و بطئی است.  

چرا ستاد انتخابات آمریکا در ایالت‌های باقی مانده در انعکاس شمارش آرا قطره‌چکانی و به صورت یک دهم درصدی و ساعت به ساعت اعلام می‌کند؟ چرا ایالت‌های بزرگ، چون کالیفرنیا در همان روز اول نتیجه را اعلام کردند، ولی چند ایالت کوچکتر همچنان در حال شمارش آرا هستند؟ 

به نظر می‌آید که شمارش آرا پایان یافته است، اما به دلایل ماهوی و امنیتی نتیجه انتخابات با تاخیر اعلام می‌شود.

  • دلیل اول:
    رفتارشناسی و شخصیت روانی ترامپ که خود متمم و تکمیل‌کننده گفتمان حزب جمهوری‌خواه است که هر دو انعطاف‌ناپذیر، خشک و غیر قابل کنترل هستند و ترس از اینکه مبادا ستاد انتخاباتی ترامپ به ستاد جنگ در آمریکا تبدیل شود.
  • دلیل دوم:
    جنگ قدرت در آمریکا بالاتر از حقوق بشر، دموکراسی و انتخابات است. به همین علت موضوع اولویت با منابع قدرت است.
  • دلیل سوم:
    نقش رسانه‌های همسو و غیرهمسو آمریکا در مهندسی افکار عمومی که خود بسترساز انفکاک اجتماعی در آمریکا شده‌اند و عملا زمینه‌ساز واگرایی افکار عمومی را فراهم کرده است.
  • دلیل چهارم:
    ترس هیئت حاکمه آمریکا از آغاز شورش و آشوب‌های خیابانی در کل آمریکا وجود دارد که این امر می‌تواند تمام اعتبار نداشته آمریکا را زیر سوال ببرد. مخصوصا اینکه بستر این نافرمانی مدنی با مرگ جورج فلوید شکلی نهادی و ساختاری هم به خود گرفته است. 
  • دلیل پنجم:
    رقابت پیدا و پنهان گردانندگان اصلی کشور آمریکا دلیلی بر تاخیر نتایج است. به این معنی که هنوز برای عوامل پشت پرده سیاستگذاری و گردانندگان آمریکا گزینه جمهوری‌خواه و دموکرات قطعی و حتمیت نیافته است، هر چند شمارش آرا حکایت از پیروزی بایدن دارد. واقعیت این است که انتخابات در آمریکا از سوی  مافیا و لابی‌های صهیونیستی پشت پرده مشخص می‌شوند نه صرفا صندوق‌های رای، الکترال کالج و دیوان عالی فدرال.
  • دلیل ششم:
    اگر در سال ۹۰ میلادی نظریه‌پردازان آمریکایی، چون فرانسیس فوکویاما نظریه پایان تاریخ را مطرح کردند، امروز نیز پایان اعتبار مبانی نظری خود و پایان لیبرالیسم امریکایی را مطرح می‌کنند که این انتخابات عملا پایان هژمونی آمریکا را صدا زد و عنوان کرد که لیبرال دموکراسی غرب به پایان نهایی خود رسیده است. لذا تاخیر در نتایج انتخابات آمریکا خود دلیلی بر پایان این هژمونی است. 
  • دلیل هفتم:
    جلوگیری احتمالی از تاثیرات هیجانی، حبابی و کاذب انتخابات بر اقتصاد جهان که پیروزی هر کدام از کاندیدا خود می‌تواند فراز و فرود‌هایی در اقتصاد جهان داشته باشد.
  • دلیل هشتم:
    تقابل پنهان و پیدا آراء مردم در مقابل آرا الکترال کالج و قانون دیوان عالی فدرال آمریکا. به این معنی که بستر تقلب در انتخابات آمریکا با در نظر گرفتن این متغیر‌ها همیشه وجود دارد.

نویسنده: ایرج مزارعی

نظر شما