دونالد ترامپ خود را در کاخ سفید محبوس کرده است

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۹:۴۲:۴۷
کد خبر: ۱۰۸۹۶۳۵
دونالد ترامپ خود را در کاخ سفید محبوس کرده است
در حالی که جهان تحولات مختلفی را از سر می‌گذراند، دونالد ترامپ حاضر نیست از پیله‌ی خود در کاخ سفید خارج شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از سی‌ان‌ان، سه‌شنبه (دیروز)، دهمین روز پس از برگزاری انتخابات آمریکا بود که هیچ برنامه‌ای عمومی در روال کاری دونالد ترامپ مشاهده نمی‌شد. او از آن زمان تقریباً هیچگاه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ نداده است، هیچ دوربینی را به دفتر بیضی کاخ سفید راه نداده است، و تنها به ۲۵ مایلی کاخ سفید و زمین بازی گلف خودش در ویرجینیا رفته است.

روز سه‌شنبه نیز کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان به وسیله سرپرست جدید پنتاگون اعلام شد؛ فردی که ترامپ حضورش را یک هفته پیش در توییتر اعلام کرده بود. در حقیقت توییتر به تنها راهکار ترامپ برای خروج از پیله‌اش در کاخ سفید بدل شده است.

ترامپ حتی به گفته مقامات دولتی، سفرش را به امارت اعیانی مار-ئه-لاگو در فلوریدا برای مراسم شکرگزاری لغو کرده است. او قصد دارد در واشینگتن بماند.

به گفته یک مقام کاخ سفید، «این وضع ناشی از تقویت احساس نیاز به پناهگاه است.»

ترامپ که همچنان شکست انتخاباتی خود و پیروزی جو بایدن را نپذیرفته است، با یک نگاه از پنجره‌های شمالی کاخ سفید می‌تواند شاهد برپایی جایگاه مراسم تحلیف بایدن باشد؛ جایگاهی که خودش ۴ سال پیش با غرور در آنجا نشست تا آغاز «عصر ترامپ» را رقم بزند. اما چه بخواهد و چه نخواهد، دوران او هم -- دست‌کم در کاخ سفید و به عنوان رئیس‌جمهور -- به سر آمده است. جالب و طعنه‌آمیز این است که بایدن هم دقیقاً همان ۳۰۶ رأی الکترال را کسب کرده است که ترامپ ۴ سال پیش آنها را به دست آورده بود. ترامپ در آن زمان کسب ۳۰۶ رأی الکترال را یک «پیروزی بزرگ» نامید.

او وقتی برای تشکیل جلسه به دفتر کاری کاخ سفید می‌رود، زمان زیادی در آنجا می‌ماند و به بررسی گزینه‌های حقوقی و قانونی‌اش برای تعلیق نتایج انتخابات می‌پردازد. ترامپ از این که وکلایش زمان بیشتری را در شبکه‌های تلویزیونی برای دفاع از او سپری نمی‌کنند متعجب است. حتی در یک جلسه پرالتهاب که پنجشنبه هفته گذشته تشکیل شد، از الفاظ نامناسبی برای صحبت با «رودی جولیانی» -- وکیل شخصی ترامپ -- که به شکل تلفنی در جلسه حضور داشت استفاده شد.

ترامپ از ۳ نوامبر (۱۳ آبان) تنها در ۳ برنامه عمومی سبُک آن هم در اتاق رسانه‌های کاخ سفید، باغ گل رز کاخ سفید و آرامستان ملی آرلینگتون شرکت کرده است. او علاقه ویژه‌ای به حضور در برابر دوربین‌های خبرنگاران و رسانه‌ها دارد و حالا دوری او از رسانه‌ها امری بی‌سابقه محسوب می‌شود.

جلسات ترامپ با مقامات دولت خودش نیز به شکلی محسوس کاهش یافته است. او دو بار با مایک پنس -- معاونش -- شام خورده است و پنجشنبه هفته گذشته نیز با وزرای امور خارجه و خزانه‌داری ملاقات کرد. ترامپ در یک ماه گذشته در جلسات روزانه و محرمانه اطلاعاتی شرکت نکرده است.

ترامپ تماس با رهبران کشورهای متحد آمریکا را نیز تقریباً متوقف کرده است؛ رهبرانی که حالا به‌تدریج به سوی شناسایی بایدن پیش می‌روند. بنا بر اعلام کاخ سفید، آخرین مکالمه تلفنی ترامپ با یک رهبر خارجی، تماس او با امانوئل مکرون -- رئیس‌جمهور فرانسه -- در ۳۰ اکتبر (جمعه ۹ آبان) و پس از وقوع یک حمله تروریستی در شهر نیس فرانسه بود. بنیامین نتانیاهو و نارندرا مودی -- دو متحد نزدیک ترامپ -- طی تماس با جو بایدن، پیروزی او را در انتخابات تبریک گفته اند.

ترامپ در این ایام، تصمیم‌های مهم را پشت درهای بسته اتخاذ می‌کند. از اخراج وزیر دفاع گرفته تا آماده‌سازی برنامه خروج سربازان آمریکا از افغانستان و عراق و حتی بررسی حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران، همگی پشت درهای بسته و به دور از هیاهوی مرسوم ترامپ رخ داده اند.

گفته می‌شود ترامپ پشت درهای بسته به انجام اموری که در چند ماه نخست حضورش در کاخ سفید در اجرایشان ناکام ماند علاقه نشان می‌دهد. افراد نزدیک به او نیز می‌گویند نباید انتظار داشت ۲ ماه پایانی زمامداری او با آرامش سپری شود. ترامپ صبح‌ها را بیشتر به تماشای تلویزیون در محل سکونتش در کاخ سفید سپری می‌کند، ظهرها به دفتر برگزاری جلسات کاخ می‌رود و معمولاً تا ساعاتی پس از عصر در آنجا می‌ماند.

منبع:العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز