افشای گزارش سری امارات علیه بن سلمان

۱۳۹۹/۰۸/۳۰ - ۲۳:۰۵:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۰۷۶۲
افشای گزارش سری امارات علیه بن سلمان
وزارت امور خارجه امارات در گزارشی سری، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را فردی سلطه جو، بی پروا و شکست خورده توصیف کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از الاخبار؛ در گزارش سری وزارت امور خارجه امارات آمده است که مهمترین نشانه های رفتار سلطه جویانه و بی پروایانه بن سلمان، کنار زدن رقبایش در قدرت مانند محمد بن نایف، متعب بن عبدالله، خالد بن سلطان، محمد بن فهد و ولید بن طلال، انتصاب جوانان بی تجربه آل سعود در مناصب مهم مانند شاهزاده عبدالله بن فرحان به عنوان وزیر فرهنگ، برکناری افسران بلندپایه امنیتی، وزارت کشور، گارد ملی و سازمان امنیت کشور و به کارگیری افراد وفادار به خود در پست های مزبور است.

این گزارش تاکید کرد که بن سلمان، تمام مخالفان سیاست هایش به ویژه در زمینه ریاضت اقتصادی، چشم انداز 2030، هیات تفریح و اعمال مالیات های جدید را سرکوب یا زندانی کرده و برای پیشبرد اهدافش، جوانان کم سن و سال را جایگزین افراد مسن و باتجربه کرده است.

گزارش وزارت امور خارجه امارات، مهمترین نقاط ضعف خارجی بن سلمان را جنگ یمن، تحریم قطر، تنش در روابط با نظام ترکیه و اختلاف با امارات، عنوان کرده که باعث شده است عربستان سعودی در دو سال گذشته در سیاستهای خارجی خود دچار ضعف شدید شود و حتی غربیها به این نتیجه رسیده اند که بن سلمان مانند گذشته قدرتی ندارد و جایگاهش در داخل و خارج عربستان سعودی بسیار ضعیف شده است.

این گزارش اوت 2019 توسط بخشی به نام واحد پژوهشهای خلیج (فارس) وزارت امور خارجه امارات تهیه شده است و برای محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی ارسال شده است

روابط بن زاید، ولیعهد امارات و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در سالهای گذشته دچار فراز و فرود های بوده است، آنها که به صورت مشترک و همکاری شماری از کشورهای عربی جنگ علیه یمن را آغاز کردند و دست به جنایت در این کشور زدند اما پس از مدتی و شکست های پی در پی در شمال یمن، در جنوب یمن میان مزدورانشان اختلافاتی رخ داد و سهم‌خواهی های آنها به جنگ میان مزدوران سعودی و امارات ختم شد.

کارشناسان همچنین معتقدند این دو ولیعهد با حمایت یکدیگر طرح سازش با اشغالگران صهیونیست را آغاز کردند و برای باج‌دادن به ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به آرمان فلسطین خیانت کردند.

از دیگر پروژه های شکست خورده مشترک بن زاید و بن سلمان، محاصره قطر بود که عملا بی فایده بود.

منبع:العالم

نظر شما