تقویت سیستم ایمنی بدن با این ترکیب ساده خانگی

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۰۸:۲۹:۰۵
کد خبر: ۱۰۹۳۸۴۱
تقویت سیستم ایمنی بدن با این ترکیب ساده خانگی
یکی از راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است که با مصرف این ترکیب ساده می توان به تقویت سیستم ایمنی بدن پرداخت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ خزان و زمستان امسال با همه سال‌های پیش متفاوت است. همه گیری کرونا که از آغاز سال ۲۰۲۰ شروع شد، حال مجددا به اوج خود رسیده‌است. در شرایطی که سرما همواره بیماری‌هایی را با خود به همراه دارد و با وجودهمه گیری کرونا، بهترین ایده برای پیشگیری از ابتلا به کووید-۱۹، تقویت سیستم ایمنی است. در این گزارش  ترکیبی ساده می‌بینید که به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند.

مصونیت در طول یک یا دو روز ایجاد نمی‌شود، بلکه نیاز به تلاش مداوم دارد. یک سیستم ایمنی قوی می‌تواند ما را در برابر بسیاری از بیماری‌ها، به ویژه بیماری‌های فصلی، مقاوم کند.

ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند هم برای پوست، مو و ناخن‌های ما شگفتی ایجاد کند و هم تاثیر زیادی روی سیستم ایمنی بدن در برابر عفونت‌ها و بیماری‌ها دارد. ویتامین C به مبارزه با فعالیت رادیکال‌های آزاد که می‌توانند منجر به برخی بیماری‌های خطرناک مانند سرطان شوند، کمک می‌کند. استرس اکسیداتیو ناشی از فعالیت رادیکال‌های آزاد نیز می‌تواند به ضعف سیستم ایمنی منجر شود.

منابع ویتامین C

میوه‌ها، سبزیجات و ریشه‌های خوراکی زیادی وجود دارند که سرشار از ویتامین C هستند. اما میوه‌های خانواده مرکبات مثل پرتقال از بهترین منابع ویتامین C هستند.

یک ترکیب ساده خانگی برای تقویت سیستم ایمنی

آب پرتقال و گشنیز می‌تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن معجزه کند. در صورت تمایل می‌توانید کمی هم هویج به ترکیب اضافه کنید تا طعم و مزه آن بهتر شود. هویج  منبع خوبی از ویتامین C، بتاکاروتن و ویتامین B۶ است که همگی برای سیستم ایمنی سالم ضرورت دارند. گشنیز نیز طیف وسیعی از آنتی‌اکسیدان‌ها را دارد.

آماده کردن ترکیب خانگی برای تقویت سیستم ایمنی

برای تهیه این ترکیب، به ۲ پرتقال، مقداری گشنیز، ۱ هویج متوسط ​​و ۱ قاشق چایخوری آبلیمو نیاز خواهید داشت.

طرز تهیه: پرتقال را پوست بگیرید، و هویج و گشنیز را خرد کنید. همه مواد را داخل دستگاه مخلوط کن بریزید. ترکیب را از صافی رد کنید و نوشیدنی حاصل را بنوشید. به این ترکیب قند اضافه نکنید.

 نکته: اگر دارویی مصرف می‌کنید یا دچار بیماری و اختلالی هستید، حتما قبل از انجام هرگونه درمان خانگی با پزشک‌تان مشورت کنید.

نظر شما
پرونده ویژه