ویروس کرونا می‌تواند ماه‌ها در روده افراد باقی بماند!

۱۳۹۹/۰۹/۰۸ - ۰۰:۰۴:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۴۴۸۷
ویروس کرونا می‌تواند ماه‌ها در روده افراد باقی بماند!
نتایج تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد که ویروس کرونا پس از بهبودی افراد می‌تواند تا ماه‌ها در روده آن‌ها باقی بماند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل  از مجله معتبر علمی ساینس ابتلای مجدد به کووید۱۹ در حال افزایش است. عفونت مجدد نشان می‌دهد که ایمنی در برابر کرونا ممکن است ضعیف باشد، به سرعت از بین برود و بیماران بهبود یافته مجدداً مریض ‌شوند. مساله این است که ما نمی‌دانیم که واکسن‌های آینده در طول چه مدت از انسان محافظت می‌کنند.

درک کامینگز یکی از محققان دانشگاه فلوریدا اظهار کرد: همه می‌خواهند پاسخی برای این سوال پیدا کنند که آیا عفونت دوم در بیشتر موارد سنگین‌تر از عفونت اول است یا خیر.

او ادامه داد: برای گفتن از عفونت مجدد، بیمار باید دو بار تست مثبت داشته باشد و یک ماه بدون علامت باشد. بسیاری از آزمایشگاه‌ها برای حل دقیق این مشکل وقت و هزینه ندارند. در نتیجه، تعداد عفونت‌های مجدد اثبات شده از نظر ژنتیکی چند برابر کمتر از تعداد موارد مشکوک و مظنون به عفونت مجدد است. تعداد این موارد در هلند ۵۰، برزیل ۹۵، سوئد ۱۵۰، مکزیک ۲۸۵ و قطر حداقل ۲۴۳ مورد است.

در دو ماه آینده، اگر کسانی که زودتر بیمار شده اند، ایمنی خود را از دست دهند، ممکن است عفونت مجدد افزایش یابد. عفونت مجدد با چهار ویروس کرونا که باعث سرماخوردگی عادی می‌شوند به طور متوسط ​​پس از ۱۲ ماه اتفاق می‌افتد، همانطور که اخیراً توسط یک تیم محقق به سرپرستی لیا ون در هوک ویروس شناس از مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام ثابت شده است. ون در هاک فکر می‌کند که کووید ۱۹ ممکن است همین الگوی را داشته باشد.

این محقق گفت: من فکر می‌کنم بهتر است خود را برای موج عفونت‌های مجدد که در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت آماده کنیم. این یک خبر بد برای کسانی است که هنوز به ایمنی دسته جمعی از عفونت‌های طبیعی اعتقاد دارند. همچنین زنگ خطر برای واکسن‌های آینده است. البته سایر دانشمندان کمتر بدبین هستند.

بر اساس مقاله علمی منتشر شده در ۱۶ نوامبر، به نظر می‌رسد آنتی بادی‌های خنثی کننده و همچنین سلول‌های B حافظه و سلول‌های T تقریباً برای مدت شش ماه پایدار هستند. شین کروتی، از موسسه ایمونولوژی در لا هویا، به نیویورک تایمز گفت: برای اکثریت قریب به اتفاق مردم، این امر به جلوگیری از شکل شدید بیماری برای سال‌های آینده کمک خواهد کرد و همچنین نکاتی وجود دارد مبنی بر این که افرادی که به سختی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده اند، دارای مصونیت شدید هستند.

همانطور که در مورد SARS و سندرم تنفسی خاورمیانه وجود دارد. در هر دو مورد، سطح آنتی بادی‌ها آنقدر بالا است که ایمنی بدن تا دو سال طول می‌کشد و پاسخ سلول T به SARS حتی بعداً قابل تشخیص است. آنتونیو برتولتی، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه ملی سنگاپور می‌گوید: از آنجا که سیستم دفاعی ایمنی بسیار قوی است، من معتقدم که بیشتر عفونت‌های مجدد بدون علامت خواهد بود.

وی افزود: عفونت مجدد حتی مفید است، زیرا شما به تقویت و تمرین سیستم ایمنی بدن خود ادامه خواهید داد. 

ولی همه عفونت‌های مکرر ثبت شده تا به امروز خفیف نیستند. در مقاله‌ای که اخیراً توسط دانشمندان چینی منتشر شده است، گفته می‌شود که بیماران مبتلا به اولین عفونت کووید۱۹ بسیار شدید ممکن است آنتی بادی‌های بی اثر داشته باشند، بنابراین در معرض عفونت مجدد به همان شکل شدید هستند. واکسیناسیون در برابر برخی بیماری‌ها ممکن است وضعیت بیمار را بدتر کند. اما به گفته درک کامینگز، هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که واکسن‌های کووید۱۹ در آینده می‌توانند باعث چنین عوارضی شوند. 

تیم استنلی پرلمن از دانشگاه آیووا در تحقیقی که در ۵ نوامبر منتشر شد، نشان داد که کووید۱۹ می‌تواند برای مدت چند ماه در روده باقی بماند. آن‌ها حدس زدند که این امر این علائمی را توضیح می‌دهد که برای مدت زمان طولانی باقی مانده و کسانی را که به کووید۱۹ مبتلا شده و بهبود یافته اند آزار می‌دهد.

۱۷ آوریل دختر ۲۲ ساله سان دو یونگ از نظر ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفت که نتیجه مثبتی به همراه داشت. علائم خفیف حدود دو هفته ادامه داشت. در تاریخ ۲ مه، او دوباره در آزمون قبول شد و نتیجه منفی بود. در اواخر ماه ژوئن، سان دو یونگ دچار حالت تهوع، تنگی نفس، درد عضلانی و آبریزش بینی شد. در ابتدا، او فکر کرد که این عواقب کووید۱۹ است که در بهار به آن مبتلا شد.

دکتر پیشنهاد کرد که وی دوباره آزمایش کند. در ۳ ژوئیه، نتیجه آنالیز دوباره مثبت بود. فقط آزمایشات ماه سپتامبر نتیجه منفی داد و دختر سطح بالایی از آنتی بادی ایجاد کرد. با این حال، او از مشکلات دستگاه گوارش، خستگی و اختلال در عملکرد‌های شناختی شکایت داشت. دو یونگ می‌گوید که پرونده وی باید هشداری برای کسانی باشد که ویروس داشته اند و پس از تحمل بیماری خود را آسیب ناپذیر می‌دانند. او هشدار می‌دهد: لطفا مواظب باشید. شما می‌توانید دوباره آلوده شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز