این نشانه ها به شما می گوید کمبود آهن دارید

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۲۲:۰۲:۳۸
کد خبر: ۱۰۹۶۹۸۴
اگر نشانه‌های زیر را دارید حتما به پزشک مراجعه کرده و غذا‌های سرشار از آهن مصرف کنید. در صورت نیاز پزشک برای تان مکمل‌های آهن نیز تجویز خواهد کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ کمبود آهن یکی از مشکلات رایج در میان افراد است و زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما میزان کافی از ماده معدنی آهن دریافت نکند. کمبود آهن نشانه‌های زیادی دارد که ما در اینجا قصد داریم آن‌ها را به شما بگوییم.

بدن شما برای ساخت پروتئینی به نام هموگلوبین به آهن نیاز دارد. هموگلوبین بخشی از گلبول‌های قرمز خون می‌باشد که وظیفه حمل و انتقال اکسیژن را دارد.

اگر بدن شما آهن کافی دریافت نکند در نتیجه آن بدن شما هموگلوبین کافی نخواهد داشت و به اصطلاح دچار کم حونی می‌شوید. کم خونی و نرسیدن اکسیژن به بافت‌ها و اندام‌های بدن می‌تواند باعث اختلال در عملکرد آن‌ها و مرگ سلول‌ها شود.

البته باید توجه داشت که کم خونی انواع مختلفی دارد، اما رایج‌ترین نوع آن کم خونی ناشی از فقر آهن می‌باشد که ما در اینجا قصد داریم تا نشانه‌های آن را برای شما بگوییم.

 

اگر این نشانه‌ها را دارید حتما به پزشک مراجعه کرده و غذا‌های سرشار از آهن مصرف کنید. در صورت نیاز پزشک برای تان مکمل‌های آهن نیز تجویز خواهد کرد.

۱. خستگی غیر معمول

۲. رنگ پریدگی

۳. تنفس سریع و کوتاه

۴. سرگیجه و سردرد

۵. تپش قلب

۶. پوست و موی خشک و آسیب دیده

۷. تورم و درد زبان و دهان

۸. سندروم پای بیقرار

۹. ناخن‌های شکننده و قاشقی شکل

۱۰. و برخی دیگر نشانه‌های دیگر مانند هوس‌های عجیب و غریب، پا‌ها و دست‌های سرد و یخ کرده و در نهایت احساس افسردگی

نظر شما