نباید‌های غذایی پیش از خواب

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۲۳:۰۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۹۸۸۵۴
نباید‌های غذایی پیش از خواب
متخصص تغذیه توضیح داد: "کرفس یک ادرارآور نسبتاً قوی است. رفتن شبانه به توالت خواب شیرین شما را نیز مختل می‌کند. "

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ وقتی ما این غذا‌ها را می‌خوریم، اغلب احساس تحریک می‌کنیم؛ بنابراین ممکن است دچار بی خوابی شویم، و صبح خسته از خواب بیدار می‌شویم، و در طول روز بیش از حد معمول غذا می‌خوریم، که علاوه بر این، منجر به افزایش وزن می‌شود.

متخصص تغذیه النا کالن غذا‌هایی را ذکر کرد که در صورت مصرف قبل از خواب موجب ایجاد تداخل در خواب سالم و وزن مناسب می‌شود.

النا کالن متخصص تغذیه اعلام نمود که پیش از خواب شما باید گوشت پخته ("به خصوص سرخ شده")، گوجه فرنگی، بادمجان، غذا‌های کنسروی، ترشی (سبزیجات یا ماهی)، آووکادو، پنیر‌های تند و پنیر آبی را کنار بگذارید. این غذا‌ها ممکن است حاوی تیرامین، یک نوع اسید آمینه باشد که به نوراپی نفرین، هورمون استرس تبدیل می‌شود.

وی گفت: "وقتی ما این غذا‌ها را می‌خوریم، اغلب احساس تحریک می‌کنیم؛ بنابراین ممکن است دچار بی خوابی شویم، و صبح خسته از خواب بیدار می‌شویم، و در طول روز بیش از حد معمول غذا می‌خوریم، که علاوه بر این، منجر به افزایش وزن می‌شود".

کرفس نیز باید از فهرست غذای عصرانه حذف شود. این سبزی برای کاهش وزن بسیار مفید است، اما نباید مانند سایر غذا‌های ادرار آور قبل از خواب مصرف شود. این متخصص تغذیه توضیح داد: "کرفس یک ادرارآور نسبتاً قوی است. رفتن شبانه به توالت خواب شیرین شما را نیز مختل می‌کند. "

آجیل، غذا‌های چرب - همچنین بهتر است صبح بخورید. آن‌ها حاوی نشاسته و قند زیادی هستند که استرس زیادی را بر سیستم هضم وارد می‌کنند. این متخصص تاکید کرد:

"در عین حال، غذا‌های چرب که عصر‌ها خورده می‌شوند مدت زیادی هضم می‌شوند و می‌توانند نه تنها در خواب بلکه در کاهش وزن نیز تداخل ایجاد کنند. "

منبع: اسپوتنیک

نظر شما