ساخت ماسکی با مقاومت بسیار بالا در برابر ویروس کرونا

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۰۹:۲۶:۱۷
کد خبر: ۱۱۰۰۲۰۲
ساخت ماسکی با مقاومت بسیار بالا در برابر ویروس کرونا
سرپرست پارک علم و فناوری دماوند گفت: با تکیه بر دانش داخلی توانستیم ماسکی را طراحی کنیم که در برابر ویروس کرونا مقاومت بالایی دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ نصرت الله مختاری، سرپرست پارک علم و فناوری دماوند اظهار کرد: محققان ایرانی با تکیه بر دانش داخلی به دستاورد‌های بزرگی رسیده اند. یکی از این دستاورد‌ها، تولید ماسکی است که توانایی از بین بردن میکروب با استفاده از الکل و پودر مس در فضا را دارد. این ماسک از بالای سر تا زیر حفره گلو را ایزوله می‌کند.

او افزود: شیوع کرونا تا به امروز پیامد‌های مختلفی را در بر داشته است. کشور ما نیز لطمات زیادی از محدودیت‌های ناشی از گسترش ویروس کرونا دیده است.

سرپرست پارک علم و فناوری دماوند ادامه داد: با استفاده از این ماسک از این پس ویروس تحت کنترل ما خواهد بود. این محصول ترکیبی از الکل و  پودر مس است به همین دلیل عنوان محافظی مؤثر در برابر ذرات معلق عفونی عمل می‌کند.

مختاری با بیان اینکه از این ماسک تعداد اندکی تولید شده است، تصریح کرد: برای ارتقا تولید و پخش این ماسک مراحل زیادی طی شده اما هنوز وارد چرخه تولید و پخش نشده است؛ با وجود این تصمیم به تولید این ماسک در حجم انبوه داریم.

به گفته او نقش اصلی این ماسک، پاکسازی ریه و جلوگیری از ورود هر نوع میکروب بخصوص ویروس کرونا به ریه است.

مختاری افزود: ماسک فراری دهنده کرونا در پارک علم و فناوری دماوند در حال تولید بوده و حدود ۵۰ دانشجوی دکتری در این پارک  مشغول ساخت این محصول هستند.

سرپرست پارک علم و فناوری دماوند بیان کرد: برای معدوم کردن هرچه زودتر این ویروس منحوس، دسترسی عموم را برای تهیه این ماسک آسان کردیم، به همین منظور مقرر شده تا این ماسک با قیمتی پایین‌تر از قیمت ماسک‌های فعلی در بازار به فروش برسد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما