درخواست ارمنستان از رییس جمهور روسیه

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۲۱:۳۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۰۰۶۴۵
درخواست ارمنستان از رییس جمهور روسیه
رئیس جمهور ارمنستان در نامه‌ای خطاب به همتای روس خود از او خواسته در روند مرز بندی با جمهوری آذربایجان کمک کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ رسانه‌ها از ارسال پیام رئیس جمهور ارمنستان خطاب به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و درخواست از وی برای جلوگیری از تنش بین ایروان و باکو و کمک به روند تعیین حدود مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «تاس» «آرمن سارکسیان» رئیس جمهور ارمنستان در این نامه متذکر شده که هنوز خطر بالقوه بروز اختلافات جدید بین طرفین به دلیل مسئله مرزبندی وجود دارد. وی در نامه خود از پوتین خواسته با توجه به اهمیت این موضوع، در روند مرزبندی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان به منظور جلوگیری از تنش‌های بیشتر و پیامدهای منفی کمک کند.

سارکیسیان در نامه خود از تلاش‌های همتای روس خود در خاتمه دادن به نبرد خونین در قره باغ و برقراری آتش‌بس تشکر کرد.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان در دهم نوامبر (سه شنبه ۲۰ آبان) با توافقی که با پادرمیانی روسیه حاصل شد، به چند هفته نبرد خونین خاتمه دادند. بر اساس بخشی از این توافق ده‌بندی که باعث بروز اعتراضاتی در داخل ارمنستان و تشدید درخواست‌ها برای استعفای «نیکل پاشینیان» از نخست‌ وزیری شده است، قرار شد نیروهای صلح‌بان روسیه در منطقه مستقر شوند.

وزیر خارجه روسیه نیز روز دوشنبه در دیدار با همتای ارمنستانی خود در «مسکو» بر لزوم ایجاد ثبات و امنیت در قفقاز جنوبی تاکید کرد.

«سرگئی لاروف» وزیر خارجه روسیه در ملاقات با «آرا عیوضیان» وزیر خارجه ارمنستان گفت: «از مرحله درگیری شدید در قره باغ کوهستانی خارج می‌شویم. می‌خواهم به اهمیت بیانیه مشترک امضا شده توسط نخست وزیر ارمنستان، رئیس جمهور روسیه و رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که جنگ را متوقف کرد و توافقنامه‌هایی را تضمین کرد که پناهجویان را قادر می‌سازد به خانه‌های خود برگردند، اشاره کنم. می‌توانیم قفقاز جنوبی را از منطقه اختلافات به منطقه‌ای با ثبات و رفاه برای همه ملت‌های ساکن در آنجا تبدیل کنیم. ما در این روند با تمام توان کمک خواهیم کرد.»

منبع:فارس

نظر شما