پس از اظهارات ژنرال فلین؛.

آیا ترامپ واقعا جنگ خود را شروع کرده است؟

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۰۹:۳۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۰۳۳۱۸
آیا ترامپ واقعا جنگ خود را شروع کرده است؟
اینطور که پیداست دونالد ترامپ، که واپسین روزهای خود را می گذراند، قصد ندارد شکست در انتخابات ریاست جمهوری در برابر جو بایدن را بپذیرد و از قدرت کناره گیری کند و با این کار آمریکا را در مسیر سرنوشتی نامعلوم قرار می دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ ترامپ پس از صدور حکم دیوان عالی در رد تقاضای وی برای ابطال نتایج انتخابات در 4 ایالت، شبکه اجتماعی توییتر را صحنه توییت های خشمگینانه خود کرده است. یکی از این توییت ها این است که حال که دیوان عالی هم پشت او را خالی کرده است، جنگ تازه شروع شده است.

این توییت، آتش ناآرامی ها و هرج و مرج های گروه های راست گرای نژادپرستان افراطی در چند ایالت آمریکا از جمله واشنگتن را در حمایت از ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات دوباره شعله ور کرد. گروهی موسوم به "جلوی دزدی را بگیرید"، وابسته به راجر استون، نژاپرست افراطی حامی ترامپ و گروه های کلیسا و گروه هایی از معترضان افراطی و نژادپرست مسلح آمریکا "پراد بویز"، ضمن ایجاد ناآرامی و راه انداختن تظاهرات با گروه ضد فاشیستی "انتیفا" درگیر شدند.

برخی منابع آگاه در پلیس واشنگتن اعلام کردند که در درگیری بین هواداران و مخالفان ترامپ در شهر اولمپیای این ایالت، یک نفر هدف تیراندازی قرار گرفته و زخمی شده است. روزنامه واشنگتن پست هم نوشت در درگیری های جداگانه ای که در تجمع جنبش فاشیستی"پراد بویز" در اعتراض به نتایج انتخابات و حکوم دیوان عالی، رخ داد، چند نفر با سلاح سرد زخمی شدند.

توییت اخیر ترامپ با مضمون "جنگ تازه شروع شده است" چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت یا اینکه آن را صرفا جمله ای از سر ناامیدی و خشم تلقی کرد. کاملا روشن است که این مرد قصد ندارد به سادگی کاخ سفید را ترک کند. برخی از ناظران با توجه به شواهد و قراین غیر قابل انکار و نه شخصیت دمدمی مزاج و نامتعادل ترامپ، این وضعیت را پیش بینی کرده بودند؛ ترامپ با اینکه در ده ها دعوای حقوقی در همه دادگاه ها از جمله دیوان عالی شکست خورده است، بدون ارائه هیچ مدرک و سندی همچنان اصرار می کند که در انتخابات تقلب شده است.

او در حالی که فقط چند هفته تا پایان حضورش در کاخ سفید مانده است، همچنان مشغول عزل و نصب وزیر است؛ به گفته پایگاه اطلاع رسانی اسپرس، او پس از برکناری مارک اسپر از وزارت دفاع، سرگرم بررسی گزینه های مناسب برای جایگزینی ویلیام بار، وزیر دادگستری و استیون هان، کمیسر سازمان غذا و دارو و جینا هسپل، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) است.

از جمله شواهدی که نشان می دهد ترامپ تا آخرین لحظه از پیروزی خیالی خود در انتخابات ریاست جمهوری دفاع می کند، اظهارات عجیب مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ است. او در اولین حضور رسمی خود – پس از به دست آوردن بخشودگی ترامپ -، در جمع هواداران وی گفته بود که "مردم، رئیس جمهور آینده آمرکیا را تعیین می کنند نه دادگاه ها".

کاملا روشن است که ژنرال فلین، با این حرکت و اعلام مخالفت با حکم دادگاه های آمریکا، فقط در صدد اعلام سرپیچی از حکم قانون نیست بلکه خیال دارد رهبری گروه های فاشیست و افراطی آمریکایی را – که حالا مسلح شده اند - برعهده بگیرد. همه این شواهد نشان می دهند که ترامپ جنگ خود را به فرماندهی "مایکل فلین" واقعا شروع کرده است.

منلع: العالم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز