چند راهکار ساده برای مهار کرونا

۱۳۹۹/۰۹/۲۴ - ۱۵:۳۸:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۳۷۱۶
مراقبت و آموزش عمومی برای کنترل بیماری کرونا یک ضرورت جدی است که همه افراد می‌توانند با چند راهکار ساده از پیشرفت سریع این بیماری جلوگیری کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ تمام افراد در سراسر جهان درگیر بیماری کووید ۱۹ شده‌اند.به گفته پزشکان افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند و دارای سیستم ایمنی قوی هستند، اگر به کرونا مبتلا شوند می‌توانند دوره درمان راحت تری را سپری کنند. ممکن است علائم آن‌ها تا حدودی مانند یک سرماخورگی بروز کند و با گذراندن دوره درمان مجددا حال خوب خود را به دست آورند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند سیستم ایمنی افراد را ضعیف کند؛ استرس است. استرس می‌تواند در روند بیماری موثر باشد و سیستم ایمنی را تضعیف کند. افرادی که به طور سبک‌تر دچار کووید ۱۹ می‌شوند، دوره درمان آن‌ها بین ۲  تا ۳ هفته زمان می‌برد.

اگر پزشک برای افراد مبتلا به کرونا دارو‌های کنترل کننده‌ای تجویز کرد به این دلیل است که  دوره درمان زود‌تر و راحت‌تر طی شود و همچنین ریسک انتقال این بیماری را به اطرافیان کم کرده تا عفونت ثانویه ایجاد نشود. البته هنوز دارویی برای درمان قطعی ویروس کرونا تهیه نشده و اگر دارویی تجویز می‌شود صرفا برای کنترل بیماری خواهد بود.

ویروس کرونا

راه های‌ موثر برای مهار کرونا

- استراحت کردن، استفاده از مایعات فراوان مانند چایی کمرنگ بدون قند، آب میوه طبیعی و دوغ خانگی که شامل (آب، ماست، نمک)، مصرف شیر البته نه از نوع کاکائویی است.

- در زمان ابتلا به کرونا بهتر است فرد مبتلا غذا‌هایی که کم حجم، کم‌چرب، کم‌ادویه است بیشتر مصرف کند. در این دوره هر چه غذای مصرفی سبک‌تر باشد، سریع‌تر بیماری رفع می‌شود. اگر اشتها هم ندارید حتما در برنامه غذایی خود سوپ ساده، کته ماست و مایعات را بگنجانید.

- محل استراحت خود و سرویس بهداشتی را از بقیه اعضا خانواده حتما جدا کنید. شما می‌توانید در جمع خانواده حاضر شوید اما فاصله لازم و استفاده از ماسک را فراموش نکنید.

- هوای محل استراحت باید تهویه داشته و خنک باشد ولی نباید در معرض مستقیم باد قرار بگیریم.  

- افراد بهتر است در دوره درمان از هر موارد آلرژی زایی مانند ضدعفونی کننده‌ها، شوینده‌ها، اسپری معطر و حیوان خانگی دوری کنند تا علائم تنفسی آن‌ها دوباره تشدید نشوند.

طول درمان کرونا به طور متوسط ۲ هفته زمان می‌برد اما اگر علامت‌های هشدار دهنده مانند تب بالای ۳۷.۵، سرفه خشک و تنگی نفس داشتید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز