این ماده غذایی خطر حملهٔ قبلی را کاهش می‌دهد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۶:۱۲:۳۳
کد خبر: ۱۱۰۶۸۶۴
کره‌ای که از دام‌های علف‌خوار به دست آمده باشد حاوی ویتامین K2 است که در مقایسه با نوع گیاهی آن، خطر حملهٔ قبلی را کاهش می‌دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از فود نیوز، در ابتدا تصور می‌شد کره گیاهی (مارگارین) از کره بهتر است، اما این فرضیه اشتباه است. بسیاری تصور می‌کردند با جایگزینی مقادیر بالای چربی‌های اشباع کره و چربی‌های ترانس مارگارین، خطر بیماری قلبی کاهش می‌یابد.

متأسفانه، شواهد خوبی مبنی بر این که مصرف مارگارین به جای کره، خطر حمله قلبی یا ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، وجود ندارد.

مارگارین فرآیند پیچیده‌ای را پشت سر می‌گذارد. تهیه مارگارین، از طریق هیدروژناسیون انجام می‌شود. این فرآیند، چربی‌های اشباع نشده را که به طور معمول در دمای اتاق مایع هستند، تبدیل به چربی‌هایی می‌کند که در دمای اتاق جامد هستند. برای تهیه آن‌ها از ارزانترین روغن‌ها مانند سویا، دانه‌های پنبه، ذرت یا کانولا استفاده می‌شود.

به دلیل بوی نامطبوعِ آن‌ها درنتیجه فرآیند استخراج، با ذرات ریز فلز (معمولاً اکسید نیکل) مخلوط می‌شوند. سپس روغن و اکسید نیکل که به عنوان کاتالیزور عمل می‌کنند، در یک راکتور با فشار و دمای بالا، تحت گاز هیدروژن قرار می‌گیرند. سپس روغن به دمای بالاتر می‌رسد تا بوی نامطبوع آن گرفته شود. در نهایت رنگ خاکستری طبیعی مارگارین، با سفید کننده، رنگ و طعم دهنده‌های قوی حذف می‌شود تا شبیه کره شود.

به همین دلیل مارگارین برای سلامتی شما بسیار مضر است. علاوه بر این، مصرف مارگارین خطر ابتلا به بیماری انسداد شریان قلب را تا سه برابر افزایش می‌دهد و سیستم ایمنی بدن شما را ضعیف می‌کند.

کره گیاهی

کره یا مارگارین؛ کدام سالمتر است؟

کره، به شرطی که ارگانیک باشد و از دام‌های علف‌خوار به دست آمده باشد، مواد مغذی و فواید زیادی دارد، مانند:

ویتامین‌های محلول در چربی: ویتامین‌های A، D، K و E که جذب را به حداکثر می‌رساند.

ویتامین K ۲: یک کاتالیزور قدرتمند است که به بدن کمک می‌کند مواد معدنی ضروری را جذب و استفاده کند. کره‌ای که از گاو‌های تغذیه شده با چمن تهیه شود، می‌تواند منبع غنی K ۲ باشد.

اسید‌های چرب زنجیره کوتاه و متوسط: حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد کره از اسید‌های چرب زنجیره کوتاه و متوسط تشکیل شده است که دارای کیفیت ضد میکروبی، ضد تومور و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

اسید‌های چرب ضروری امگا ۳ و امگا ۶: امگا ۳ و ۶ در مقادیر کم اما به طور قابل ملاحظه‌ای سالم، در کره وجود دارد.

کلسترول: کلسترول که در شیر مادر فراوان است، برای رشد و نمو ضروری است. همچنین برای تولید استروئید‌های مختلف که از سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های روانی محافظت می‌کنند، لازم است.

مواد معدنی کمیاب: کره حاوی مواد معدنی مانند منگنز، روی، ید، کروم و سلنیوم است.

مطالعات نشان می‌دهد که مصرف بالای چربی‌های لبنی، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۶۹درصد کاهش می‌دهد و احتمالاً این به خاطر مصرف بالای ویتامین K۲ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز