«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «بایدن» را بشناسید

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۱۰:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۱۰۹۲۱۸
«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «بایدن» را بشناسید
هر دو پسر جو بایدن و تک دختر او همسران یهودی برای خود انتخاب کرده‌اند و این یعنی تعداد زیادی از نوه‌های رئیس‌جمهور بعدی آمریکا یهودی هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ همزمان با کوچ ترامپ از کاخ سفید، بایدن با یک «خانواده‌ی اول» جدید ساکن کاخ سفید خواهد شد. «خانواده‌ی اول» عبارت است از شخص رئیس‌جمهور(یا «آقای اول»)، همسرش که «بانوی اول»  لقب می‌گیرد و پسر‌ها و دختر‌های احتمالی آن‌ها که «پسر اول» و «دختر اول» نام می‌گیرند.

در گزارش پیش رو با خانواده اول آینده‌ی آمریکا بیش‌تر آشنا خواهید شد؛ خانواده اولی که هر دو عروس و تنها دامادش، و بنابراین بسیاری از نوه‌هایش، یهودی هستند.

اعضای «خانواده‌ی اول» آمریکا

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، از دو ازدواج خود صاحب چهار فرزند شده است؛ اگرچه واقعیتِ غم‌انگیز این است که از این تعداد، تنها دو فرزند در حال حاضر در قید حیات هستند. بایدن سال ۱۹۶۶ با همسر اولش «نیلیا هانتر» (بعداً «نیلیا بایدن») ازدواج کرد و از این ازدواج صاحب سه فرزند شد که به ترتیبِ تولد عبارت بودند از «جوزف رابینت بُو بایدن سوم» معروف به «بُو» (متولد ۱۹۶۹)، «رابرت هانتر بایدن» معروف به «هانتر» (متولد ۱۹۷۰)، و «نائومی کریستینا اِیمی بایدن» معروف به «اِیمی» (متولد ۱۹۷۱).

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جشن تولد ۳۰ سالگی جو بایدن در ماه نوامبر سال ۱۹۷۲ در کنار همسر اولش نیلیا و دو پسرشان «بُو» (چپ) و هانتر؛ بایدن در انتخابات مجلس سنا پیروز شده بود، اما مراسم تحلیف او هنوز برگزار نشده بود؛ نیلیا و دختر سیزده‌ماهه‌شان (که در این تصویر حضور ندارد) تقریباً یک ماه پس از جشن تولد بایدن در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست دادند

۱۸ دسامبر ۱۹۷۲، نیلیا با سه فرزندشان داشت برای خرید کاج کریسمس به یک فروشگاه می‌رفت که خودرویش با یک تریلر تصادف کرد. نیلیا و نائومی پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست دادند. نائومی در آن زمان سیزده ماه داشت. دو پسرِ بایدن جراحت‌های شدیدی برداشتند، اما از این تصادف جان سالم به در بردند. بایدن شانزده روز بعد، یعنی ۳ ژانویه ۱۹۷۳، در همان بیمارستانی که پسرانش در آن بستری بودند، سوگند یاد کرد و برای اولین بار وارد مجلس سنا شد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

بقایای خودرویی که «نیلیا» همسر جو بایدن و فرزندانش هنگام تصادف مرگ‌بار رانندگی در آن بودند

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

مراسم تحلیف جو بایدن (دوم از چپ) به عنوان نماینده مجلس سنا در سال ۱۹۷۳ در بیمارستانی که دو پسرش بعد از تصادف رانندگی در آن بستری بودند

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

مصاحبه بایدن (پشت تریبون) با رسانه‌ها پس از مراسم تحلیفش در سال ۱۹۷۳؛ بایدن ابتدا تصمیم گرفت کرسی‌اش در مجلس سنا را واگذار کند و به دو پسرش رسیدگی کند، اما سناتور‌های ارشد او را متقاعد کردند به واشینگتن بیاید

بایدن سال ۱۹۷۵ در یک «قرارِ کور» (بدون آشنایی قبلی) با «جیل ترِیسی جِیکوبز» بانوی اول آینده‌ی آمریکا ملاقات کرد و این دو سال ۱۹۷۷ با هم ازدواج کردند. بایدن سال ۱۹۸۱ از همسر جدید خود صاحب یک دختر به نام «اَشلی بلِیزِر» شد. آن‌چه در ادامه می‌خوانید داستان مختصر زندگی جیل جیکوبز، بانوی اول آینده آمریکا، بُو بایدن، هانتر بایدن، پسر اول آینده آمریکا، و اشلی بایدن، دختر اول آینده آمریکاست.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن (دوم از راست) و همسر فعلی‌اش «جیل جِیکوبز» (راست) کمی بعد از آشنایی‌شان در سال ۱۹۷۵ در کنار دو پسر بایدن «بُو» (چپ) و «هانتر»

جیل بایدن، بانوی اول

جیل تریسی جیکوبز [۴]۳ ژوئن ۱۹۵۱ (۱۲ خرداد ۱۳۳۰) در شهر «هامونتون» در ایالت نیوجرسی متولد شد. وی چهار خواهر دارد که همگی از او کوچک‌تر هستند. جیل از همان نوجوانی قصد داشت وقتی بزرگ شد برای خودش شغلی داشته باشد. کار را از سن ۱۵ سالگی، از جمله با پیش‌خدمتی در شهر «اوشِن‌سیتی» در ایالت نیوجرسی آغاز کرد. جیل که در حال حاضر ۶۹ سال دارد، ماه فوریه سال ۱۹۷۰، در سن ۱۸ سالگی، با «بیل استیونسون» بازیکن سابق یک تیم دانشگاهی فوتبال آمریکایی ازدواج کرد، اما این ازدواج پنج سال بیش‌تر دوام نیاورد. جیل سال ۱۹۷۵ از استیونسون جدا شد و دو سال بعد با جو بایدن ازدواج کرد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جیل بایدن، که به‌زودی بانوی اول آمریکا می‌شود، را همیشه یکی از بزرگ‌ترین حامیان جو بایدن دانسته‌اند

جیل بایدن به شوخ‌طبعی، شوخی‌های بعضاً عجیب (مثلاً قایم شدن در محفظه‌ی بارِ بالای سر در کابین هواپیمای ویژه معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا برای غافلگیر کردن همسرش)، و انرژی زیاد مشهور است. در مصاحبه‌های مختلفش درباره داستان آشنایی‌اش با جو تعریف کرده که ابتدا فکر می‌کرده «یک بار با او قرار می‌گذارم و بعد تمام می‌شود»، اما وقتی بعد از اولین قرارشان به خانه برگشته ساعت یک شب به مادرش زنگ زده و گفته: «بالأخره با یک نجیب‌زاده آشنا شدم.» با این وجود، جو بایدن می‌گوید بعد از دو سال و پنج بار خواستگاری بالأخره توانسته جیل را متقاعد کند که مادرخواندگی دو پسرش را بپذیرد. رئیس‌جمهور منتخب آمریکا اخیراً در ویدیویی که در نشست گردهمایی ملی دموکرات‌ها پخش شد درباره جیل گفت «ما را دوباره به هم وصل کرد. زندگی‌ام را دوباره به من برگرداند. خانواده را به ما برگرداند.»

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن (راست) و همسر فعلی‌اش «جیل جِیکوبز»؛ «بیل استیونسون» همسر سابق جیکوبز ماه آگوست ۲۰۲۰ مدعی شد بر خلاف روایت رسمی درباره آشنایی بایدن با جیکوبز در سال ۱۹۷۵، این دو همزمان با تبلیغات انتخاباتی بایدن برای ورود به مجلس سنا در سال ۱۹۷۲ با هم آشنا شدند و بعد‌ها حتی با هم رابطه هم داشتند؛ استیونسون می‌گوید همین رابطه باعث طلاق او و جیکوبز شد و بایدن نهایتاً با جیکوبز ازدواج کرد

«دکتر جیل بایدن» که چهار مدرک دانشگاهی دارد و در حال حاضر استاد دانشگاه است، همیشه قول داده همین شغلش را ادامه بدهد. به عنوان نمونه، سال ۲۰۰۹، پس از آن‌که جو بایدن به عنوان معاون اول باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، سوگند یاد کرد، جیل تبدیل به «بانوی دوم» آمریکا (همسر معاون اول رئیس‌جمهور) شد، اما همچنان به تدریس در یکی از دانشگاه‌های ویرجینیای شمالی ادامه داد. جالب است بدانید در آن دوره، تیم حفاظت او در «سرویس مخفی» خود را جای دانشجوهایش جا می‌زدند و در کلاس‌هایش حضور داشتند. جیل می‌گوید حتی پس از تبدیل شدن به بانوی اول آمریکا هم به تدریس در دانشگاه ادامه خواهد داد؛ در این صورت، وی به اولین بانوی اول تاریخ آمریکا تبدیل می‌شود که خارج از کاخ سفید شغل تمام‌وقت دارد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن (چپ) در حال سوگند یاد کردن به عنوان معاون اول باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در سال ۲۰۰۹ مقابل همسرش «جیل جِیکوبز» (راست) و «جان پال استیونز» (پشت به تصویر) دستیار قاضی دیوان عالی آمریکا

بو بایدن

بو بایدن ۳ فوریه ۱۹۶۹ (۱۴ بهمن ۱۳۴۷) در شهر «ویلمینگتون» در ایالت دِلاوِر متولد شد. در تصادف رانندگی سال ۱۹۷۲ خودروی مادرش، دچار شکستگی‌های متعدد در استخوان‌هایش شد و چندین ماه در بیمارستان بستری بود. سال ۱۹۹۱ از دانشگاه پنسیلوانیا و سپس دانشکده حقوق دانشگاه «سیراکیوس» (همان دانشکده‌ای که جو بایدن در آن تحصیل کرده بود) فارغ‌التحصیل شد. بعد از فارغ‌التحصیلی در دفتر «استیون مک‌آلیف» قاضی دادگاه منطقه‌ای آمریکا در ایالت نیوهمپشر مشغول به کار شد. بین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ برای وزارت دادگستری در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا کار کرد و نهایتاً دادستان فدرال در دفتر دادستانی آمریکا شد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن (راست) در کنار پسرش «بُو» در گردهمایی ملی دموکرات‌ها در شهر «دِنوِر» در ایالت کلرادو در سال ۲۰۰۸، زمانی که بایدن نامزد معاون اولی باراک اوباما، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری، بود

بو سال ۲۰۰۲ با «هالی اولیوِر» ازدواج کرد. بو و هالی سال ۲۰۰۴ صاحب یک دختر به نام «ناتالی» و سال ۲۰۰۶ صاحب یک پسر به نام «رابرت هانتر دوم» (که مانند عمویش به «هانتر» معروف است) شدند. «جُون» مادرِ اولیور، یهودی است و جو بایدن از دوران بچگی او را می‌شناسد. بایدن حتی می‌گوید جون «عشق دوران بچگی‌اش» بوده است: «من یک پسر کاتولیک بودم؛ او یک دختر یهودی. با این حال تلاشم را کردم؛ اما به جایی نرسیدم.»

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

بو بایدن (پشت تریبون) در کنار همسرش هالی بایدن (جلوی تصویر، راست) در سال ۲۰۱۰ (+)

بو سال ۲۰۰۳ به گارد ملی ارتش در ایالت دلاور پیوست و اواخر سال ۲۰۰۸ به عراق اعزام شد. سال ۲۰۰۶ در انتخابات دادستانی کل این ایالت شرکت کرد و پیروز انتخابات شد؛ پیروزی‌ای که سال ۲۰۱۰ در رقابت برای انتخاب مجدد به عنوان دادستان کل دلاور نیز آن را تکرار کرد. قبل از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۱۰، در بیمارستان بستری شد و پزشکان تشخیص دادند سکته خفیفی کرده است. این در حالی است که سال ۲۰۱۳ وقتی با ضعف و گیجی به پزشک مراجعه کرد، تشخیصی که داده شد، سرطان مغز بود. بخشی از بافت آسیب‌دیده‌ی مغز بُو طی یک عمل جراحی از سرش خارج شد و او سپس پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را آغاز کرد. به این ترتیب، سرطان مغز او رو به بهبودی گذاشت.

بو گفته بود قصد دارد در انتخابات سال ۲۰۱۶ برای فرمانداری ایالت دلاور نامزد شود، اما ۲۰ می ۲۰۱۵ (۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴) در مرکز پزشکی نظامی ملی «والتر رید» بستری شد. سرطان بو دوباره شدت پیدا کرده بود، و ده روز بعد، در ۴۶ سالگی، در همان‌جا فوت کرد. بو بایدن را کنار مادر و خواهرش در قبرستان کلیسای «سنت‌جوزفِ برندی‌واین» در شهر گرینویل در ایالت دلاور دفن کردند. جو بایدن گاهاً در مراسم‌های این کلیسا شرکت می‌کند و معمولاً در سخنرانی‌های رسمی‌اش به‌شدت به بو ابراز علاقه می‌کند. کاملا هریس، معاون اول منتخب جو بایدن نیز که بو را کاملاً می‌شناخت، در سخنرانی‌هایش احترام زیادی برای او قائل است و در سخنرانی پیروزی‌اش پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا، حتی بو را «دوست عزیزم» خطاب کرد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن و اعضای خانواده‌اش در مراسم تشییع پسرش «بُو» که سال ۲۰۱۵ در سن ۴۶ سالگی در اثر سرطان مغز فوت کرد

هانتر بایدن، پسر اول

 

هانتر بایدن ۴ فوریه ۱۹۷۰ (۱۵ بهمن ۱۹۴۸) در شهر ویلمینگتون در ایالت دِلاوِر متولد شد. در تصادف سال ۱۹۷۲ از ناحیه جمجمه آسیب دید و مانند برادرش ماه‌ها تحت درمان قرار گرفت تا بهبود یابد. هانتر سال ۱۹۹۲ با مدرکی در رشته تاریخ از دانشگاه جورج‌تاون تاریخ فارغ‌التحصیل شد و سپس به عنوان داوطلبِ یسوعی در کلیسایی در شهر «پورتلَند» در ایالت اورِگان مشغول خدمت شد. همان‌جا با «کاتلین بوهل» آشنا شد و سال ۱۹۹۳ با او ازدواج کرد. هانتر پس از ازدواج با کاتلین دوباره تحصیلات عالی را ادامه داد؛ یک سال در مرکز حقوق دانشگاه جورج‌تاون تحصیل کرد، سپس به دانشکده حقوق دانشگاه یِیل رفت و سال ۱۹۹۶ از همان‌جا فارغ‌التحصیل شد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن (چپ) در سال ۱۹۸۸ بعد از عمل جراحی مغزش در واشینگتن با رسانه‌ها مصاحبه می‌کند در حالی که پسرش «هانتر» در کنارش است

هانتر و کاتلین صاحب سه فرزند داشت: «نائومی» (که به احترام خواهر فقید هانتر نام‌گذاری شد)، فینگان (که به احترامِ «جین فینگان» مادرِ جو بایدن نام‌گذاری شد)، و «مِیزی» که با «ساشا اوباما» دختر باراک اوباما، در یک مدرسه درس خوانده‌اند و دوستان صمیمی هستند. با این حال، هانتر و کاتلین سال ۲۰۱۵ از هم جدا شدند و سال ۲۰۱۷ رسماً از یک‌دیگر طلاق گرفتند.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن (راست)، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، و پسرش هانتر در سال ۲۰۱۶

زندگی هانتر خالی از جنجال نبوده است. وی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ با هالی، همسرِ بُو برادرِ فقیدش، ارتباط داشت که البته با اطلاع خانواده‌های دو طرف بود. در همین بین، سال ۲۰۱۸، صاحب چهارمین فرزندش در ایالت آرکانزاس از «لوندِن اَلِکسیس رابرتز» شد. رابرتز فارغ‌التحصیل دانشگاه آرکانزاس بود که مدتی در واشینگتن زندگی می‌کرد و هانتر با او رابطه داشت. اگرچه هانتر ابتدا برقراری هرگونه رابطه جنسی با رابرتز را انکار می‌کرد، اما اوایل سال جاری میلادی (۲۰۲۰)، بعد از انجام آزمایش دی‌ان‌ای، دادگاه حکم داد که هانتر پدرِ بچه است. هانتر ماه می‌سال ۲۰۱۹ با «مِلیسا کوهن» فیلم‌ساز اهل آفریقای جنوبی ازدواج کرد و ماه مارس سال ۲۰۲۰ از او صاحب یک پسر شد که گفته می‌شود نامش را «بُو» گذاشته‌اند.

ملیسا نیز، مانند هالی، یهودی است و نام کاملش «ملیسا باتیا کوهن» است. ظاهراً هانتر و ملیسا علاقه زیادی هم به یکدیگر دارند؛ تا جایی که در همان هفته اول آشنایی‌شان به نامزدی یکدیگر درآمدند و هانتر برای آن‌که خودش را شبیه ملیسا کند، کلمه «شلام » (یا شالوم، به معنای «سلام» در زبان عبری) را در همان جایی روی بدنش خال‌کوبی کرد که ملیسا پیشاپیش روی بدنش خال‌کوبی کرده بود.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

«شالوم» (به معنای سلام به زبان عبری)؛ هانتر بایدن (راست) و ملیسا کوهن، خالکوبی‌های خود را به نمایش می‌گذارند

هانتر پس از فارغ‌التحصیلی در هلدینک بانکی «ام‌بی‌ان‌اِی آمریکا» (که اکنون بخشی از «بانکِ آمریکا» ست) و سپس در وزارت بازرگانی مشغول به کار شد و بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ روی سیاست‌های تجارت الکترونیک تمرکز داشت. سال ۲۰۰۱ یکی از بنیانگذاران شرکت لابیگری «اولدِیکِر، بایدن و بِلِر» بود و سال ۲۰۰۶ همراه با عمویش، جیمز بایدن، صندوق بین‌المللی پوشش ریسک «پارادایم گلوبال ادوایزرز» را خرید، و پنج سال مدیرعامل آن بود.

هانتر سال ۲۰۰۶ توسط جورج دابلیو بوش، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در هیأت‌مدیره کمپانی «آمتراک» (غول صنعت راه‌آهن آمریکا) منصوب شد، اما سال ۲۰۰۹ وقتی پدرش معاون اول رئیس‌جمهور شد، این کمپانی را ترک کرد. وی از سال ۲۰۰۹ به بعد به سرمایه‌گذاری و لابیگری با تمرکز خاص روی فناوری و استخراج منابع طبیعی روی آورده است. همچنین سِمت مشاور را در یک مؤسسه حقوقی به عهده دارد و عضو هیأت‌مدیره خیریه «برنامه جهانی غذا» در آمریکا وابسته به سازمان ملل بوده است.

یک دلیل عمده جنجال‌آفرینی هانتر بایدن، سال‌ها دست‌وپنجه نرم کردنش با اعتیاد به الکل و مواد مخدر بوده است. مثبت شدن آزمایش اعتیاد هانتر به کوکائین در سال ۲۰۱۳، باعث شد شغل جدیدش در نیروی ذخیره نیروی دریایی آمریکا، که تازه یک ماه از آغازش می‌گذشت، از دست برود. با این حال، مهم‌ترین دلیل شهرت هانتر بایدن فعالیتش به عنوان سرمایه‌گذار است که او را به کانون تمرکز سناریو‌های مختلف درباره فعالیت‌های سیاسی پدرش تبدیل کرده است؛ به ویژه همکاری‌های تجاری هانتر در اوکراین با کمپانی هلدینگ انرژی «بوریزما» و در چین با کمپانی سرمایه‌گذاری «بی‌اچ‌آر پارتنرز» و همچنین «سی‌ای‌اف‌سی انرژی» و رئیسِ اکنون تحت بازداشتش «یِه جیان‌مینگ».

سال ۲۰۱۹ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، توسط مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات‌هاست استیضاح شد؛ دلیل استیضاح این بود که ترامپ رئیس‌جمهور اوکراین را تحت فشار گذاشته بود تا در ازای تداوم حمایت نظامی آمریکا از این کشور و ملاقات در کاخ سفید، مدارکی برای متهم کردن هانتر بایدن و پدرش به دست بیاورد. با این حال، ترامپ توسط متحدان جمهوری‌خواهش در مجلس سنا تبرئه شد. هانتر اخیراً اعلام کرد به خاطر مسائل مالیاتی نیز تحت تحقیقات جنایی فدرال قرار دارد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

(از چپ) فینگان، هانتر، ناتالی، نائومی و مِیزی؛ تعدادی از نوه‌های جو بایدن

اشلی بایدن، دختر اول

اشلی بایدن۸ ژوئن ۱۹۸۱ (۱۸ خرداد ۱۳۶۰) در شهر ویلمینگتون در ایالت دِلاوِر متولد شد و تنها فرزند جو بایدن از ازدواجش با جیل است. اشلی که فارغ‌التحصیل رشته انسان‌شناسی فرهنگی از دانشگاه «تولِین» در شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیاناست، در حوزه اجتماعی مشغول به کار است و سال ۲۰۱۰ مدرک کارشناسی ارشد خود را هم در همین حوزه از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. پانزده سال به عنوان مددکار اجتماعی در «اداره خدمات کودکان، جوانان و خانواده‌های آن‌ها» ایالت دلاور مشغول بود و سال ۲۰۱۲ معاون مدیر مرکز دادگستری این ایالت در امور اصلاحات عدالت کیفری شد. وی سال ۲۰۱۹ به عنوان مدیرعامل این مرکز مشغول به کار شد. البته اشلی هم به نوبه خود سابقه جنجال‌آفرینی را دارد؛ مثلاً سال دستگیری‌اش در سال ۱۹۹۹ به خاطر حمل ماریجوانا، یا تلاش یکی از دوستانش در سال ۲۰۰۹ برای فروش ویدیویی به روزنامه نیویورک‌پست که ظاهراً اشلی را در حال مصرف کوکائین در یک پارتی نشان می‌داد.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

(از راست) جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، اشلی بایدن، دختر اول آینده آمریکا، و جیل بایدن، بانوی اول آینده آمریکا

اشلی سال ۲۰۱۲ با «هاوارد کرِین» ازدواج کرد. کرین جراح پلاستیک، متخصص گوش، حلق و بینی، و مدیر تجاری است و، مانند همسر‌های بو و هانتر، یهودی است. اشلی که پانزده سال از هاوارد کوچک‌تر است، اولین بار توسط برادرش بُو با همسر آینده‌اش آشنا شد. مراسم ازدواج اشلی و هاوارد (که به گفته یکی از همکارانش، یک «یهودی سربلند» است) «بین‌مذاهبی» برگزار شد و خطبه عقدشان را یک کشیش و یک خاخام مشترکاً خواندند. سنت‌های یهودی نیز در این مراسم رعایت شدند؛ از جمله امضای «کِتوبا » (عقدنامه) و جاری شدن عقد زیر «خوپا» (سازه‌ای شبیه یک آلاچیق چهارگوش که سقف آن از پارچه است و نماد خانه‌ای است که زوج در کنار هم خواهند ساخت)، پخش موسیقی سنتی «باروخ هابا» (خوشامدگویی و اعلام ورود عروس)، و «شِوا براخوت» (برکات هفت‌گانه یا دعا‌های هفت‌گانه). همچنین استقبال در مراسم شامل رقص «هورا» می‌شد که جو بایدن با کمال میل در آن شرکت کرد، و داماد در انتهای مراسم از روی شیشه رد شد. اشلی و هاوارد هنوز صاحب فرزند نشده‌اند.

«خانواده اول» آمریکا؛ عروس‌ها، داماد و نوه‌های یهودی «جو بایدن» را بشناسید + تصاویر

جو بایدن (دوم از چپ)، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، جیل بایدن (دوم از راست) بانوی اول آینده آمریکا، اشلی بایدن (چپ) دختر اول آینده آمریکا، و هاوارد کرین، همسر اشلی

منبع: مشرق

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز