کرونای انگلیسی وارد ژاپن شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۸:۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۰۰۱۸
وزارت بهداشت ژاپن با تائید ورود ویروس کرونا جدید به این کشور اعلام کرد به منظور مقابله با این ویروس ،محدودیت برای مسافرانی که از آفریقای جنوبی و انگلیس به این کشور می آیند، تشدید می شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ بنابر گزارش تلویزیون ژاپن، مقامات وزارت بهداشت روز شنبه اعلام کردند برای مدتی از ورود مسافران جدید از آفریقای جنوبی به ژاپن جلوگیری خواهند کرد. آنها همچنین گفته اند که اتباع ژاپنی و خارجیانی که مقیم ژاپن هستند ملزم خواهند بود پس از ورود به کشور به مدت ۱۴ روز خود را قرنطینه کنند.

این گروه از مسافران در حال حاضر تحت شرایط خاصی از قرنطینه معاف هستند.

مقام های یاد شده همچنین می گویند از روز ۲۶ دسامبر اتباع ژاپنی که از آفریقای جنوبی بازمی گردند باید مدرکی ارائه کنند که نشان دهد در فاصله ۷۲ ساعت قبل از خروج از این کشور آزمایش کرونا داده اند.

وزارت بهداشت ژاپن اقدامات مشابهی را هم برای مسافرانی که از انگلیس که نوع جدیدی از ویروس در آنجا در حال گسترش است و به کرونای انگلیسی معروف شده، مقرر کرده است.

این وزارتخانه همچنین از همه مسافرانی که از آفریقای جنوبی و بریتانیا به ژاپن می آیند خواست در بازه زمانی ۱۴ روزه قرنطینه خود، دوباره آزمایش آنتی ژن ویروس کرونا بدهند همه این مسافران ملزم هستند در هتل هایی که مقامات مسئول تعیین کرده اند اقامت کنند.

وزیر بهداشت ژاپن هم می گوید نتیجه آزمایش پنج نفر که از بریتانیا به کشور بازگشته اند برای نوع جدید ویروس کرونا مثبت بوده است.

"تامورا نوری هیسا" روز شنبه خطاب به خبرنگاران گفت: پس از اینکه این پنج نفر در دو فرودگاه ژاپن مورد آزمایش قرار گرفتند پی برده شد که مبتلا به ویروس کرونا هستند.

موسسه ملی بیماری های مسری ژاپن نمونه خون آنها را تجزیه و تحلیل کرد و پی برد که این ویروس، نوع جدید ویروس کرونا است که در حال گسترش در بریتانیا است این اولین باری است که ابتلای ژاپنی ها به این نوع جدید ویروس کرونا تائید می شود.

وزارت بهداشت ژاپن می گوید دو نفر از این پنج نفر روزهای جمعه و یکشنبه هفته گذشته وارد فرودگاه هاندای توکیو شدند و سه نفر دیگر روز دوشنبه وارد فرودگاه کانسای اوساکا شدند.

سنین این پنج نفر از زیر ۱۰ سال تا ۶۰ سال است. این وزارتخانه می گوید چهار نفر از آنها فاقد علائم هستند و یکی از آنها احساس خستگی می کند.

به گزارش ایرنا، دولت ژاپن روز پنجشنبه در واکنش به آنچه که گفته می شود ویروس جدید کرونا بسیار مسری است، اعلام کرد برای مسافران انگلیسی ممنوعیت موقتی اعمال می کند.

واکیتا تاکاجی، مدیر کل موسسه ملی بیماری های مسری ژاپن گفت نوع جدید ویروس کرونا در فرودگاهها تشخیص داده شده و در حال گسترش در کشور نیست .

مقامات بهداشت ژاپن موارد ابتلا به کرونا را در روز جمعه سه هزار و 831 نفر اعلام کردند که 63 تن از این افراد فوت کرده اند.

جمع کل مبتلایان تائید شده به کرونا در ژاپن در حال حاضر ۲۱۵ هزار و ۲۶۵ نفر و تعداد جان باختگان نیز به سه هزار و ۱۹۹ تن رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز