جمهوری‌خواهان پیروزی بایدن را رد می‌کنند

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۲۱:۵۶:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۴۰۴۹
جمهوری‌خواهان پیروزی بایدن را رد می‌کنند
شماری از سناتورهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا تصمیم خود برای رد پیروزی نامزد دموکرات‌ها را اعلام کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ خبرگزاری رویترز امروز (شنبه) اعلام کرد تعدادی از سناتور‌های جمهوری‌خواه آمریکا درنظر دارند پیروزی «جو بایدن» رئیس‌جمهور منتخب و نامزد حزب دموکرات، را رد کنند.

بر این اساس تاکنون ۱۱ سناتور حزب جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کردند قصد دارند تا روز چهارشنبه هفته جاری در مجلس سنای این کشور پیروزی بایدن را رد کنند.

این خبرگزاری این سناتور‌ها را «تد کروز، ران جانسون، جیمز لانکفورد، استیو دینز، جان کندی، مارشا بلک‌برن، مایک بران، سینتیا لومیس، راجر مارشال، بیل هاگرتی و تامی تابرویل» معرفی کرده است.

این تصمیم باعث شده است تا در نشست روز چهارشنبه هفته گذشته کنگره آمریکا بیش از دو ساعت زمان به مذاکره درباره اعتراض این سناتور‌ها اختصاص داده شود.

ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی و رقیب بایدن، از هواداران خود خواسته است تا به سناتور‌های این حزب فشار آورده و به نتایج انتخابات در ایالت‌های کلیدی در نشست چهارشنبه هفته جاری مصادف با ۶ ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) اعتراض کنند.

در این تاریخ مجلس سنا به ریاست «مایک پنس» معاون ترامپ، برگزار خواهد شد که در آن آرای الکترالِ انتخابات سال جاری اعلام می‌شود.

«جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال موفق به پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است و بسیاری از رهبران جهان این پیروزی را به وی تبریک گفته‌اند.

اما ترامپ به طور مکرر اداعا‌هایی درباره تقلب انتخاباتی مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

نظر شما