اوضاع وخیم جنگنده‌های آمریکایی مستقر در عراق

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۱۲:۴۵:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۸۹۲۸
اوضاع وخیم جنگنده‌های آمریکایی مستقر در عراق
یک وبگاه تحلیلی اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی مستقر در عراق با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، وبگاه تحلیلی درایو در گزارشی اعلام کرد جنگنده‌های «اف-۱۶» کشور آمریکا مستقر در عراق در حال حاضر با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند و ناوگان این جنگنده‌ها در آستانه فروپاشی است.

این وبگاه تحلیلی در ابتدا نقص‌های ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ را بررسی کرد و نوشت در روز‌های گذشته ۲۳ فروند هواپیمای جنگنده عراق پروازی به مناسبت ۱۰۰ سالگی ارتش این کشور داشتند، اما در این پرواز مشکلات عمده جنگنده‌های آمریکایی مشخص شد.

نیروی هوایی عراق با قراردادی که در سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) به امضا رسانید توانست ۳۶ فروند جنگنده اف-۱۶ از شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا خریداری کند.

در همان زمان در دوره اول آموزش استفاده از این جنگنده‌ها دو فروند از آن‌ها از بین رفت. ۳۴ فروند هواپیمای باقی‌مانده در پایگاه هوایی «بلد» نگهداری می‌شوند در برخی عملیات‌های مقابله با داعش و در عراق و سوریه به‌کار گرفته شده‌اند.

به نوشته این وبگاه شمار جنگنده‌های حاضر در این مناسبت بیانگر آن بود که کمتر از ۲۰ درصد این جنگنده‌ها اکنون قابلیت استفاده دارند. ۴ فرود از این جنگنده‌ها سال گذشته دچار سانحه هوایی شدند.

برخی اعضای کنونی و اسبق ارتش عراق سوءمدیریت نیروی هوایی این کشور را دلیل عدم موفقیت نگهداری این جنگنده‌ها عنوان کرده‌اند. گفته می‌شود تنها ۷ فروند جنگنده در حال حاضر قادر به پرواز بدون سقوط هستند. جنگنده‌های دیگر نیز برخی به کمک قطعات هواپیما‌های دیگر قابلیت پرواز دارند که به معنی غیرقابل استفاده آن‌ها در طولانی مدت است.

از ۳۴ فروند هواپیمای پایگاه البد حداقل ۱۰ فروند جنگنده قادر به پرواز نیستند. از ۲۳ جنگنده‌ای که در پرواز مناسبتی اخیر شرکت داشتند نیز نیمی از آنان قادر به پروازند، اما رادار و سیستم مناسب و قابل اتکایی ندارند.

شرکت لاکهید مارتین به‌دلیل وضعیت امنیتی حال حاضر در عراق پشتیبانی خود را کاهش داده است. همچنین عدم وجود افراد آموزش دیده و سرویس‌دهی مناسب به این جنگنده‌ها از دیگر مشکلاتی است که نیروی هوایی عراق با آن مواجه است. پس از حمله پهپاد آمریکایی به فرودگاه بغداد در سال گذشته اکثر نمایندگان لاکهید مارتین به عراق بازنگشتند که این خود مشکل دیگری برای عراق محسوب می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز