۱۰ چیز که انگشتان پایتان آرزو دارند

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۲۳:۴۸:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۹۲۶۲
۱۰ چیز که انگشتان پایتان آرزو دارند
پاها معمولا پس از یک روز طولانی و خسته کننده دچار درد و خستگی می شوند، نکات مهمی وجود دارد که برای حفظ سلامت انگشتان پا باید بدانید و برای مراقبت از پاها و کف پاها بسیار حائز اهمیت هستند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، معمولا ما تلاش خود را برای موها و آرایش مان می کنیم و به همین دلیل پاهای خود را فراموش می کنیم حتی اگر درد و تورم در آن بخش بدن به راحتی روز ما را خراب کند، مهم است که بدانید چطور پس از گذراندن یک روز طولانی با کفش های راحت و یا پاشنه های بلند, پاهای خود را ریلکس کنید. ما برای مراقبت از پاها و کف پاها تحقیق کرده ایم.

1. پدیکور را فراموش نکنید - و آنها را درست انجام دهید:
در صورت گاز گرفتگی حشرات و یا خراش از پدیکور اجتناب کنید، حوضچه ها ممکن است باکتری هایی را جمع کند که می توانند از طریق زخم وارد بدن شوند و موجب عفونت شوند، پوست مرده را به طور مرتب با یک اسفنج یا سنگ پا تراش دهید، بگذارید پاها برای مدتی در آب گرم بمانند و سپس پوست را تراش دهید، این باعث می شود که آن ها تمیز به نظر برسند و از ایجاد ترک های دردناک جلوگیری کنند.
پاهای خود را به طور مرتب مرطوب کنید.
متخصصان مراقبت پا توصیه می کنند که دو بار در روز یک کرم روغنی به پاهایتان اعمال کنید و بعد از دوش گرفتن یا پدیکور, آن را انجام دهید.
 
2. لطفاً پاهای خود را درست و سالم بپوشانید:
هنگام پوشیدن پاشنه های بلند مراقب باشید، پوشیدن کفش پاشنه بلند برای مدت طولانی ممکن است باعث سفتی مفاصل, درد پا و حتی آسیب قوزک پا و کف پا بشود.
زیاد دمپایی لا انگشتی نپوشید.
پوشیدن این نوع دمپایی می تواند باعث التهاب بین انگشتان پا و درد در پاشنه پایتان شود، همچنین پاها بدون محافظ هستند و ممکن است خراش برداشته شوند، برای حفظ ایمنی پاهای خود, به جای دمپایی کفش هایی را بپوشید که از پاهایتان حمایت می کنند، با این حال, دمپایی های خود را هنگام استفاده از استخر شنای عمومی, سونا و یا دوش فراموش نکنید، در غیر این صورت, شما نسبت به عفونت های قارچی حساس خواهید بود، عفونت های قارچی می توانند منجر به درد و تغییر شکل ناخن شوند.
جوراب های خود را تند تند تعویض کنید.
ضخامت جوراب های خود را مطابق با نوع کفش هایتان انتخاب کنید و هر وقت پاهای خود را مرطوب کردید، آن ها را تعویض کنید، بخش سلامت نمناک پیشنهاد می کند که اگر ممکن است جوراب های سبک و نخی بپوشید که پاهایتان نفس بکشد، تمام اینها از بوی بد و ایجاد عفونت های قارچی محافظت می کنند.
 
3. ورزش همیشه خوب نیست:
بدون انجام اقدامات احتیاطی مناسب, ورزش نکنید، اگر شما در تمام زندگیتان تنبل بوده اید و سپس به طور ناگهانی سعی می کنید کیلومتر ها بدوید, این ممکن است باعث ایجاد شکستگی استرسی شود، اینها ترک های استخوان کف پایی هستند، برای جلوگیری از این کار, به آرامی تمرین کنید و فراموش نکنید که خود را گرم کنید.
 
4. ماساژ کف پا:
یاد بگیرید چگونه می توانید یک ماساژ پا خوب را انجام دهید. از توپ های پاهایتان شروع کنید و به انگشتان خود برسید. پاها باید از بالا به پایین ماساژ داده شوند، خودتان این کار را بکنید یا شخصی حرفه ای را پیدا کنید، این یک روش لذت بخش برای آرام سازی ماهیچه ها, تسکین درد و سفتی و جلوگیری از تغییر شکل مفصل است، ماساژ پا پس از یک روز طولانی پیاده روی مفید است، با این حال بهتر است قبل از شروع این کار با پزشک خود مشورت کنید, خصوصاً اگر شرایط سلامتی و ورم مفاصل دارید.
 
5. تمرینات آرام سازی را پس از یک روز ایستادن و پیاده روی انجام دهید.
روی یک صندلی بنشینید و پاهایتان را صاف روی زمین قرار دهید، یک نوار لاستیکی را در اطراف هر دو انگشت شست بزرگ قرار دهید، به آرامی انگشتان شست پایتان را به سمت پای دیگر بکشید، انگشت شست خود را برای چند ثانیه نگه دارید و چندین بار تکرار کنید، نوار لاستیکی را طوری تکان دهید که تمام انگشتان پایتان را گرفته، به آرامی پاهایتان را تا جایی که می توانید گسترش دهید، این وضعیت را برای 5 ثانیه نگه دارید.
این تمرین کششی را 10 بار تکرار کنید، سپس نوار را به پای دیگرتان منتقل کنید، این تمرین ها به شما کمک خواهند کرد تا تنش را از مفاصل خود پس از پیاده روی یا کفش های پاشنه بلند رها کنید، آن ها درد ماهیچه را آزاد می کنند, سفتی را کم می کنند و از تغییر شکل مفصل جلوگیری می کنند.
 
6. پاهایتان را بالا ببرید:
آیا تا به حال احساس ورم پا و قوزک پا را در بعد از ظهر تجربه کرده اید؟ یک راه برای خلاص شدن از شر آن این است که پاهای خود را روی بالش قرار دهید و یا چیز دیگری قرار دهید، اگر شما زیاد پیاده روی کرده اید و تورم با خستگی و کمی درد همراه است، سعی کنید از پدهای یخ استفاده کنید، اما اگر درد بد است و یا دلیل خاصی برای تورم وجود ندارد، با پزشک خود تماس بگیرید، ممکن است آسیب پا یا نشانه ای از چیزی جدی تر، مانند مشکلی در سیاه رگ و یا مشکلی ریوی باشد.
 
7. خوب غذا خوردن و کنترل وزن برای مراقبت از پاها :
مانند هر قسمت دیگری از بدن، پاهای شما نسبت به چیزی که می خورید و می نوشید واکنش می دهند، اگر از ورم رنج می برید، از محصولات نمکی دوری کنید، اما در رژیم غذایی خود کمی پروتئین داشته باشید، اگر شما ناگهان احساس سوزش / خارش در پاهای خود می کنید، این می تواند نشانه مصرف الکل باشد، مصرفتان را قطع کنید و چک کنید که آیا به اندازه کافی ویتامین دارید یا خیر، به طور کلی به خاطر داشته باشید که تمام فشار بدن شما روی پاهایتان می افتد، داشتن اضافه وزن می تواند باعث درد پا شود، همچنین دانشمندان فرض می کنند که چربی می تواند دلیل بالقوه برای التهاب بافت پا باشد.
 
8. سیگار کشیدن را ترک کنید - فقط ترک کنید!
آیا شما دردهای شدیدی را در پاها و دستان خود تجربه می کنید؟ آیا زخم هایی دارید که روی آن ها ظاهر می شود؟ آیا سیگار می کشید؟ اگر پاسخ شما "بله" به تمام 3 سوال قبل باشد، زمان آن رسیده که عادت بدتان را متوقف کنید.
سیگار کشیدن برای بدن شما مضر است و دلیل دیگری هم وجود دارد که چرا وقتی دود را تنفس می کنید، رگ های پاهای شما از مشکلات گردش خونی رنج می برند، این حتی ممکن است تا آنجا که قانقاریا بشود پیش رود، که تقریباً همیشه منجر به قطع شدن پا خواهد شد.
 
9. درمان درست میخچه و پینه پا:
تکه های سخت و ضخیم پوست روی پا های شما میخچه و پینه نامیده می شوند، اولی معمولاً دردناک است و دارای یک نقطه مرکزی از پوست خشک است، هر دوی آن ها ممکن است در هنگام راه رفتن شما را آشفته کند و به شما احساس ناخوشایندی بدهند، میخچه و پینه معمولاً توسط کفش های فشرده یا سخت تحریک می شوند، روش اصلی درمان و پیش گیری برای این مشکلات این است که کفش های تان را تغییر دهید؛ قبل از رفتن به رختخواب، این مناطق را به خوبی تمیز کنید، پس از حمام، میخچه را با سنگ پا بکشید، از پدهای میخچه برای جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده کنید.
برخی متخصصان استفاده از سالیسیلیک اسید را برای کمک به حل شدن بافت ضخیم شان توصیه می کنند، با این حال، قبل از این که یکی از آن ها را دریافت کنید، با پزشک خود مشورت کنید.
 
10. استفاده از چای برای مقابله با پاهای بدبو :
گاهی اوقات شما بیش از حد عرق می کنید و یا این امکان را ندارید که هر روز کفش های خود را تغییر دهید، این می تواند بوی بدی تولید کند، آن ها را با صابون ملایم بشویید و با دقت خشک کنید، کمی کرم ضد باکتری و یا پودر بچه را روی پاهای خود بریزید.
برای مبارزه با بوی ثابت، بگذارید پاهایتان به مدت 30 دقیقه با چای سیاه قوی خیس شوند، 2 کیسه چای را در یک پیمانه آب قرار دهید، به مدت 15 دقیقه بجوشانید و 2 قسمت آب سرد به آن اضافه کنید، متناوبا، مخلوطی از 1 قسمت سرکه و 2 قسمت آب را امتحان کنید.
نظر شما