رکورد عجیب اعجوبه ۱۴‌ساله دانمارکی در بازی فیفا!

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۰۹:۲۶:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۹۳۷۳
رکورد عجیب اعجوبه ۱۴‌ساله دانمارکی در بازی فیفا!
سیدن به رکورد ۳۰‌پیروزی در یک هفته کاری است که کمتر کسی موفق به انجام آن می‌شود

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، آن‌هایی که به صورت حرفه‌ای بازی ویدئویی FIFA را دنبال می‌کنند، کم و بیش با قهرمانان و چهره‌های شناخته‌شده این بازی در سطح جهان آشنا هستند. اما طی چند وقت اخیر نامی سر زبان‌ها افتاده که برای خیلی‌ها جدید و البته جالب است. صحبت از نوجوانی ۱۴‌ساله به نام آندرس ورگانگ است که با این سن کم به رکوردی رسیده که هنوز کسی موفق به انجام آن نشده بود.

شرکت بازی‌های ویدئویی EA به عنوان سازنده بازی فیفا هر سال مسابقات جهانی را برگزار می‌کند که یکی از اصلی‌ترین شروط آن داشتن سن بالاتر از ۱۶ است. اما این شرکت برای آن دسته از افرادی که زیر این سن هستند نیز مسابقاتی به نام FUT Champions برگزار می‌کند. در این مسابقات که به صورت هفتگی و آنلاین برگزار می‌شود، هر بازیکن ۳۰‌بازی انجام می‌دهد تا رتبه‌اش مشخص شود. این مسابقات هفتگی در واقع دروازه‌ای برای ورود به تورنمنت‌های بزرگتر فیفاست. براساس قوانین و قواعد موجود، هر فردی در هر نقطه از جهان می‌تواند وارد این مسابقات شود، اما تنها افرادی می‌توانند جواز ورود به تورنمنت‌های فیفا را بگیرند که ۲۷‌پیروزی به دست آورند.

رسیدن به این تعداد پیروزی کار سختی است، اما رسیدن به رکورد ۳۰‌پیروزی در یک هفته کاری است که کمتر کسی موفق به انجام آن می‌شود. با این توضیحات بهتر می‌توان متوجه شد که این نوجوان دانمارکی به چه موفقیتی رسیده است. او هفته گذشته و برای دوازدهمین هفته متوالی، تمام بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و به رکورد عجیب

۳۶۰ برد رسید. او این روز‌ها عضو تیم لایپزیش است و جالب است که در هفته آخر که به رکورد۳۶۰ پیروزی رسید، با این ترکیب مقابل حریفانش بازی کرد: نیک پوپ، جیمز تاورنیر، کایل واکر، ژائو کانسلو، آدام ترائوره، رود گولیت، پاتریک ویه‌را، رونالدو برزیلی، کریستیانو رونالدو، امباپه و نیمار.

نقطه آغاز در کودکی

آنطور که خود آندرس می‌گوید او از ۵ سالگی این بازی را شروع کرده و اولین‌بار در نسخه فیفا‌۱۱ بازی کرد. او خیلی زود توانست به توانایی‌هایش در این بازی پی ببرد و چند سال بعد و در فیفا‌۱۷ به صورت رسمی وارد مسابقات شد. او در آن سال تا مرحله یک چهارم نهایی هم بالا رفت. چیزی که باعث شد در آن سال نگاه‌ها به سمت آندرس برود، این بود که او توانست فِرِد برگ، قهرمان سال ۲۰۱۷ دانمارک را شکست دهد. دو سال بعد آغاز رکورد‌های آندرس بود. او در فیفا‌۱۹ توانست برای دو هفته متوالی به رکورد ۳۰‌بازی بدون باخت برسد. همان زمان این خبر که نوجوانی ۱۲‌ساله موفق به ثبت چنین رکوردی شده، کلی سر و صدا کرد. خود آندرس در مصاحبه‌ای در مورد آن موفقیت گفت: من بازی‌های بسیار سختی را پشت سر گذاشتم. اما هر زمانی که یک بازی را عقب می‌افتم، بهتر بازی می‌کنم، زیرا تحت‌فشار، قدرت تمرکزم بالاتر می‌رود.

چالش‌ها و مزیت‌ها

لی آندرس، اولین فردی بود که در سال ۲۰۱۷ مربیگری این نوجوان را به عهده گرفت. لی می‌گوید وقتی آندرس وارد گروه ما شد، در روز نخست توانست تمام اعضا را که چند سال از او بزرگتر بودند، شکست دهد. مربیگری بازیکنی در این سن و سال چالش‌های مخصوص به خودش را دارد. با توجه به جوایزی که فیفا هر ساله برای قهرمانان خود تعیین کرده، میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. لی به خوبی توضیح می‌دهد که مدیریت کردن یک بازیکن ۱۲ ساله راهکار‌های مخصوص به خودش را دارد.

او در این‌باره گفت: جنبه‌های مثبت و منفی متعددی در مورد بازیکنانی در سن و سال آندرس وجود دارد. یکی از مهمترین جنبه‌های مثبتش این است که در مقایسه با بیشتر بازیکنان فیفا، این افراد به دلیل نداشتن شغل و همچنین مسؤولیت کمتر، زمان بیشتری برای بازی و تمرین دارند. او در مورد جنبه‌های منفی این طور می‌گوید: در طول یک بازی اتفاقات مختلفی رخ می‌دهد و مقابله با خستگی و استرس‌های ناشی از آن کار راحتی نیست. به دلیل سن کم، این بازیکنان رفتار و حتی نوع خوشحالی کردن رقبای‌شان را نیز تقلید می‌کنند. با وجود تمام این موارد، آندرس می‌گوید هیچ ترس و استرسی از انجام بازی‌های بیشتر ندارد و منتظر است تا ۱۶ ساله شده و بتواند وارد مسابقات رسمی فیفا شود. از همین حالا، بسیاری از بازیکنان شاخص فیفا می‌دانند که ورود آندرس به این مسابقات می‌تواند چالشی جدی برای همه آن‌ها باشد.

منبع: روزنامه جام جم 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز