پیش بینی کرونایی سازمان بهداشت جهانی

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۲۲:۵۵:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۰۸۷۸
پیش بینی کرونایی سازمان بهداشت جهانی
مدیر برنامه اورژانس در سازمان بهداشت جهانی پیش بینی می‌کند که سال دوم بیماری همه گیر کووید ۱۹ دشوارتر از سال اول آن خواهد بود.

 

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از اسپوتنیک، مایکل رایان، مدیر برنامه اورژانس در سازمان بهداشت جهانی گفت: «در حال ورود به سال دوم همه‌گیری کرونا هستیم و ممکن است امسال با توجه به پویایی فعلی شیوع ویروس کرونا و برخی از مشکلاتی که شاهد آن هستیم، حتی دشوارترباشد.»

به گفته رایان، اطلاعات دریافت شده توسط سازمان بهداشت جهانی طی دو هفته گذشته حاکی از آن است که تعداد موارد ابتلا به کرونا دوباره به اوج خود رسیده است.

 

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی افزود که «طوفان کامل کرونا» در نیمکره شمالی، به ویژه در اروپا و آمریکای شمالی مشاهده می‌شود.

مایکل رایان سرمای شدید، ازدحام مردم در محیط‌های سربسته و انتشار سویه‌های جدید ویروس کرونا را از جمله عوامل اصلی دانست که منجر به افزایش شیوع این عفونت می‌شود.

 

براساس آمار سازمان بهداشت جهانی، تعداد موارد ابتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان بیش از ۹۰ میلیون نفر بوده است و تقریبا دو میلیون نفر فوت کرده اند. طی روز گذشته هم ۹ هزار و ۸۸۴ مورد مرگ در جهان ثبت شده است.

سازمان جهانی بهداشت روز ۱۱ ماه مارس سال ۲۰۲۰ شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند، اما دیرتر کارشناسان به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن یک ویروس جدید از نوع کرونا است.

اکنون با گذشت چندین ماه، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته، اما این بیماری هولناک به کشور‌های دیگر رخنه کرده است. در دیگر کشور‌ها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از ۱.۵ تا دو متر به آن‌ها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود ۱۴ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی از مبتلایان دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

نظر شما
پرونده ویژه