یک سیاه‌پوست مبتلا به کرونا در آمریکا اعدام شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۰۹:۰۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۰۹۱۱
یک سیاه‌پوست مبتلا به کرونا در آمریکا اعدام شد
«کوری جانسون» سیاه‌پوست آمریکایی که به ویروس کرونا هم مبتلا بود، در فاصله کمتر از یک هفته تا پایان دولت دونالد ترامپ هدف حکم اعدام فدرال قرار گرفت.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، با شدت گرفتن اقدامات دولت دونالد ترامپ برای اجرای حکم فدرال اعدام در واپسین روزهای حضور او در مقام ریاست جمهوری، یک سیاه پوست مبتلا به کرونا با تزریق مواد کشنده اعدام شد.

«رویترز» گزارش داد: «دولت ایالات متحده آمریکا روز پنجشنبه (دیروز) کوری جانسون یک قاتل مجرم را اعدام کرد و یکی از دو اعدام فدرال برنامه ریزی شده نهایی در دولت رئیس‌جمهور دونالد ترامپ انجام شد».

طبق این گزارش، کوری جانسون بعد از آن اعدام شد که دیوان عالی آمریکا درخواست وکلای او برای تعویق اعدام فدرال او را رد کرد.

وکلای این سیاه پوست آمریکایی از دیوان عالی آمریکا خواسته بودند که به دلیل ابتلای موکلشان به ویروس کرونا، اعدام او را به بهبودی و درمان او موکول کنند اما عالی‌ترین نهاد قضایی در این کشور با این درخواست مخالفت کرد.

حکم اعدام فدرال جانسون با تزریق مواد کشنده در یک زندان واقع در ایالت ایندیدانا انجام شد.

طبق برنامه مدنظر دولت ترامپ، قرار است حکم اعدام فدرال «داستین هیگز» یک مرد سیاهپوست دیگر که او هم به ویروس کرونا مبتلاست، امروز جمعه اجرایی شود.

طبق گزارش رویترز، «جو بایدن رئیس‌جمهور منتخب قرار است روز چهارشنبه هفته آینده مراسم تحلیف ریاست جمهوری را برگزار کند و او گفته است که به دنبال لغو حکم اعدام (در آمریکا) است».

روز چهارشنبه رسانه‌ها خبر دادند، تنها زنی که بعد از ۷۰ سال در آمریکا با حکم اعدام فدرال روبرو بود و چندین بار به دلایل مشکلات روانی حکم اعدامش متوقف شده بود، در نهایت با تزریق کشنده اعدام شد

«لیزا مونت گومری» تنها زنی که در آمریکا حکم اعدام فدرال داشت و روز چهارشنبه باحکم دیوان عالی فدرال با تزریق کشنده اعدام شد.

منبع:فارس

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز