صدور مجوز استفاده از تسلیحات مرگبار برای گارد ملی واشنگتن

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۱۷:۴۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۱۱۱۷
صدور مجوز استفاده از تسلیحات مرگبار برای گارد ملی واشنگتن
فرماندهی گارد ملی آمریکا در بیانیه‌ای نوشت، به اعضای مستقر در واشنگتن مجوز استفاده از سلاح مرگبار در برابر حمله مجدد احتمالی به کنگره، اعطا شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، در پی افزایش نگرانی‌های امنیتی درخصوص حمله مجدد هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به کنگره آمریکا حین برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید، نیروهای گارد ملی واشنگتن مجوز استفاده از تسلیحات مرگبار دریافت کردند.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، مرکز فرماندهی گارد ملی روز پنجشنبه در بیانیه‌ای نوشت: «در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ به نیروهای گارد ملی مجوز حمل سلاح داده شد تا از پلیس پایتخت در حفاظت از کنگره و اعضا و کارکنان آن، پشتیبانی کنند».

سخنگوی گارد ملی درباره این بیانیه در مصاحبه با شبکه «سی‌اِن‌اِن» گفت، مجهز شدن نیروهای گارد ملی به سلاح گرم، به درخواست مقامات فدرال و با تأیید «رایان مک‌کارتی» وزیر ارتش که نظارت مستقیم بر گارد ملی واشنگتن دارد، صورت گرفته است.

حدود پانزده هزار نیروی گارد ملی آمریکا در واشنگتن دی‌سی مستقر شده‌اند تا امنیت برگزاری مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب را تأمین کنند و گفته می‌شود پنج هزار نیروی دیگر به آن‌ها ملحق خواهند شد.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی‌آی) و آژانس‌های اطلاعاتی این کشور هشدار داده‌اند، گروه‌های مختلفی از حامیان ترامپ در حال برنامه ریزی برای برگزاری تظاهرات و تجمعات اعتراضی در واشنگتن و تمامی پنجاه ایالت آمریکا هستند.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

روز چهارشنبه «لتیشیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک هشدار داد: «شورشیان و تروریست‌های داخلی در نظر دارند تا چهارشنبه هفته آینده، به ساختمان کنگره ایالتی نیویورک در [شهر] آلبانی و دیگر ساختمان‌های کنگره در سرتاسر کشور، حمله کنند».

چند دادستان آمریکایی هفته گذشته در نامه‌ای به یک قاضی این کشور نوشته‌اند، تعدادی از هواداران ترامپ که به تحریک وی به ساختمان کنگره حمله ور شدند،‌ «قصد ربایش یا ترور مقامات منتخب در دولت ایالات متحده را داشتند».

منبع:فارس

نظر شما