مرگبارترین بیماری‌ها برای مردان و اهمیت تشخیص سریع آن

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۲۰:۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۱۱۵۱
مرگبارترین بیماری‌ها برای مردان و اهمیت تشخیص سریع آن
متخصصان تاکید دارند بسیاری از بیماری‌های مرگبار را می‌توان با تشخیص به موقع درمان کرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ به نقل از وب ام دی، انجام آزمایشات سالانه برای تشخیص به موقع بیماری‌ها بسیار ضروری است. تحقیقات نشان داده است می‌توان خطر مرگ ناشی از بسیاری از بیماری‌ها را با تشخیص به موقع کاهش داد.

از جمله دلایلی که آقایان باید به انجام تست‌های غربالگری اقدام کنند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

۱- سرطان ریه

کووید ۱۹ در یک سال گذشته زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال، خوب است بدانید ویروس کرونا مرگبارترین بیماری مرتبط با ریه‌ها نیست. با گذشت بیش از یک سال از همه گیری کرونا، این ویروس تنها یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر را کشته است، اما سرطان ریه سالانه ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را به کام مرگ می‌کشاند.

باید بدانید تنها افراد سیگاری در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار ندارند، بلکه افرادی که در شهر‌های آلوده و نیز در محیطی که دیگران سیگار می‌کشند زندگی می‌کنند، در خطر ابتلا به این سرطان قرار دارند.

اگر از جمله افرادی با سابقه استعمال دخانیات هستید توصیه می‌شود از سن ۵۵ تا ۸۰ سالگی اقدام به انجام سی تی اسکن ریه برای تشخیص این سرطان کنید.

۲- سرطان پروستات

این سرطان یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در میان آقایان است. این سرطان به آرامی پیش روی می‌کند، ولی عوارض آن می‌تواند بسیار شدید باشد. انجام دو آزمایش خون متفاوت Free PSA و PSA برای تشخیص به موقع این بیماری ضروری است.

براساس توصیه انجمن سرطان آمریکا مردان بالا ۵۰ سال در خطر متوسط، آفریقایی تباران بالای ۴۵ سال در خطر بالا، و افراد بالای ۴۰ سال که دارای سابقه خانوادگی هستند در خطر بسیار بالای ابتلا به سرطان پروستات قرار دارند که باید نسبت به غربالگری درباره این بیماری توجه لازم را داشته باشند.

۳- سرطان بیضه

این سرطان در بین آقایان ۲۰ تا ۵۴ سال مرسوم است. سرطان بیضه در صورتی که به موقع تشخیص داده شود قابلیت درمانی دارد. افراد خود می‌توانند به طور مستمر تغییر اندازه بیضه‌های خود را رصد کرده و در صورت مشاهده تغییرات به پزشک متخصص رجوع کنند.

از دیگر بیماری‌هایی که آقایان باید نسبت به غربالگری درباره آن آگاهی داشته باشند می‌توان به سرطان روده بزرگ، سرطان کولون، سرطان پوست، فشار خون بالا، سطح کلسترول بالای خون، دیابت نوع ۲، ایدز، و آب سیاه چشم (گلوکوم) اشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز