بازگشت احتمالی اپیدمی کرونا

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۰۷:۰۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۲۱۹۸۳
بازگشت احتمالی اپیدمی کرونا
روزنامه ایران در یادداشتی آورده است: با کاهش آمار کرونا و افزایش تعداد کارکنان ادارات و بازگشایی تدریجی مدارس، می‌توان گفت که آزمایش و خطایی در حال شکل‌گیری است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، سعید معدنی جامعه‌شناس، دوشنبه ۲۹ دی با درج یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: آمار مبتلایان و فوت‌شدگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ کاهش پیدا کرده است، اما نمی‌توان به طور قطع گفت که در حال بازگشت به دوران قبل از شیوع کرونا هستیم، چون این بیماری به‌طور کامل برطرف نشده و ممکن است با خطاهای انسانی اوضاع بدتر شود، این در حالی است که نوع ویژه انگلیسی و نماهای جدید بیماری هم در حال شکل‌گیری هستند، پس نمی‌توانیم بگوییم که به گذشته برگشتیم.

اگر روند به این شکل پیش برود، با چگونگی رعایت کردن مردم، می‌توان هم باعث افزایش بیماری و هم باعث کاهش آن شد؛ عادی شدن روابط ممکن است سبب افزایش بیماری شود، حالا که اندکی محدودیت‌ها برداشته شده تا ۴ماه آینده با توجه به چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم مشخص می‌شود که بیماری روند رو به رشد خواهد داشت یا اینکه کاهش پیدا خواهد کرد، هر دو حالت گفته شده بستگی به این دارد که مردم چگونه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

همان‌طور که متخصصان و جامعه پزشکی گفته‌اند، تا بخشی از جامعه واکسیناسیون نشود و بدن تعداد بالایی از افراد جامعه حاوی آنتی‌بادی نباشد، نمی‌توان ایمنی را به‌صورت کامل ایجاد کرد.

تاکنون به مردم یاد داده‌ایم که فاصله‌ها را رعایت کنند، ماسک بزنند و دست‌های خود را زود به زود بشویند و با باز گذاشتن پنجره‌ها سبب جریان هوا در محیط شوند، اما در بعضی موارد مثلاً با بازگشایی مدارس نمی‌توان پنجره‌ها را باز گذاشت و باعث جریان هوا شد، به این دلیل که در فصل سرد به سر می‌بریم و خطر شیوع آنفلوانزا هم وجود دارد یا مورد دیگر، اینکه در اداره‌ها نمی‌توان به ارباب رجوع دائماً تذکر داد که پروتکل‌ها را به طور کامل رعایت کنند؛ این موارد وجود دارد و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، بازگشت به حالت عادی و رعایت نکردن پروتکل‌ها ریسک بسیار بزرگی است.

در حال حاضر در شرایطی نیستیم که بتوانیم تا این حد خوشبین باشیم و فکر کنیم که به همین زودی‌ها همه چیز به روال قبل برمی‌گردد. اگر جامعه رعایت نکند، ممکن است دوباره بیماری به اوج خود برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز