بررسی جنجال‌های اخیر ملانیا ترامپ/ چرا بانوی اول آمریکا از چشم آمریکایی‌ها افتاد؟

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۱۷:۰۷:۱۴
کد خبر: ۱۱۲۴۵۸۰
بررسی جنجال‌های اخیر ملانیا ترامپ/ چرا بانوی اول آمریکا از چشم آمریکایی‌ها افتاد؟
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ملانیا در طول حضورش در کاخ سفید با چالش‌های مختلفی مواجه بوده است. این چالش‌ها باعث شد همواره محبوبیتش بالا و پایین شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، بانوی اول ایالات متحده آمریکا بعد از ۴ سال بالاخره تغییر می‌کند. ملانیا ترامپ در حالی کاخ سفید را ترک می‌کند که به کمترین محبوبیت در میان بانوان اول ایالات متحده رسیده است.

براساس نتایج یک نظرسنجی، ۴۲ درصد مردم آمریکا نظر مثبتی نسبت به ملانیا ترامپ، همسر رئیس جمهوری آمریکا دارند و در مقابل ۴۷ درصد نگرش منفی به این بانوی اول داشته و ۱۲ درصد هم نظری نداده‌اند. این پایین‌ترین نرخ در میان بانوان اول اخیر آمریکا است. هر چند محبوبیت ملانیا از شخص دونالد ترامپ بیشتر است، اما به عنوان بانوی اول، فاصله زیادی با میشیل اوباما (همسر باراک اوباما) و لارا بوش (همسر جرج بوش) دارد.

محبوبیت همسر اوباما در زمان ترک کاخ سفید به ۶۹ درصد و محبوبیت خانم بوش به ۶۷ درصد رسید. همچنین، محبوبیت هیلاری کلینتون نیز در زمان خروج کاخ سفید به ۵۶ درصد رسیده بود.

نتایج نظرسنجی اخیر (که سی ان ان آن را منتشر کرد) نشان می‌دهد که ملانیا در طول حضورش در کاخ سفید با چالش‌های مختلفی مواجه بوده است. این چالش‌ها باعث شد همواره محبوبیتش بالا و پایین شود.

بد نیست در این گزارش به برخی از این چالش‌ها اشاره کنیم.

الف. سایه سنگین میشیل بر سر ملانیا

پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا و ورود همسرش ملانیا به کاخ سفید، رسانه‌ها و تحلیل‌گران نگاه خود را بر بانوی متفاوت کاخ سفید زوم کردند و از جهات مختلف ملانیا را با میشل اوباما (بانوی سابق کاخ سفید و همسر باراک اوباما) مقایسه می‌کردند؛ مقایسه‌ای که از ابتدا تا به امروز کفه ترازو به نفع میشل سنگین می‌کرد، اما در چند ماه اخیر، این کفه سنگین و سنگین‌تر شده است و عملا ملانیای کاخ سفید زیر سایه میشل قرار گرفته است.

با فرارسیدن کریسمس قبل، دیلی اکسپرس طی گزارشی از کاهش شدید محبوبیت ملانیا و اوج گیری محبوبیت میشل اوباما سخن گفت. دیلی اکسپرس این تفاوت سطح محبوبیت عمومی را با نشان دادن اتفاقی ساده که در چند روز قبل رخ داده است نشان داده بود. بنا به روایت این رسانه، بانوی فعلی و سابق کاخ سفید در زمان کریسمس سال قبل به دو بیمارستان کودکان رفته و همزمان از آن‌ها عیادت کردند. واکنش کودکان و خانواده هایشان و نیز رفتار این دو به نحوی بود که تفاوتشان را به خوبی نشان داده است.

میشل اوباما به محض ورود به بیمارستان شور و حراراتی در بین کودکان به وجود آورده است تا آنجا که بسیاری از کودکان همراه میشل شروع به رقصیدن و آواز خواندن کرده اند. او با یک بابا نوئل به این بیمارستان می‌رود و در حرکتی جالب برای بچه‌ها قصه شب می‌خواند و از همین طریق به خوبی با کودکان بیمار و والدینشان ارتباط برقرار می‌کند.

در نقطه مقابل حضور ملانیا در بیمارستان بسیار کوتاه و رسمی بوده است. بانوی اول کاخ سفید یک سخنرانی کوتاه داشته و خیلی خشک و بی روح از کودکان سوالات کلی و گاه مبهمی مانند اینکه برنامه شان برای کریسمس چیست؟ و چه احساسی دارند؟ پرسیده است. این نشان می‌دهد که سایه بانوی سابق بر سر ملانیا ترامپ سنگینی می‌کند.

ب. قهر و آشتی‌های رئیس جمهور و بانوی اول

داستان از این قرار است که در ویدئویی که مربوط به پایین آمدن ترامپ و ملانیا از پله‌های هواپیمای ویژه ریاست جمهوری آمریکا بود، ملانیا ترامپ در مقابل تلاش دونالد ترامپ برای گرفتن دست وی بی‌توجه بوده و آن را رد کرد. این اتفاق برای اولین بار نبود که مورد توجه کاربران فضای مجازی و رسانه‌ها قرار گرفت. در ماه ژانویه هم هنگام حضور آن‌ها در مسابقات قهرمانی فوتبال کالج در نیو اورلئان همانطور که ایستاده بودند تا سرود ملی را بخوانند، ملانیا به طور ناگهانی دست ترامپ را رها کرد.

این بحث‌ها شایعه درگیری رئیس جمهور آمریکا و همسرش را بیش از حد مطرح کرد.

ج. شایعه طلاق

مدت‌ها است مشخص شده ملانیا علاقه خود را به ترامپ از دست داده است. طبق گفته یکی از نزدیکان ملانیا، در شب پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، ملانیا به شدت گریه کرده و گفته بود علاقه‌ای ندارد که به کاخ سفید بیاید.

این گمانه زمانی تایید شد که او چند ماه دیرتر از ترامپ وارد کاخ سفید شد. اختلافات عمیق ملانیا و دونالد بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری عیان شد و بار‌ها سوژه‌ی اخبار حاشیه‌ای رسانه‌ها گردید.

حالا یکی از مشاوران سابق بانوی اول آمریکا فاش کرده که او پس از شکست ترامپ در انتخابات، همسرش را ترک کرده است.

اوماروسا مانیگالت نیومن دستیار سابق دونالد ترامپ ادعا کرده است که ازدواج ۱۵ ساله ترامپ و ملانیا رو به پایان است و به زودی این رابطه اتمام خواهد یافت.

وی در این باره گفت: ملانیا اکنون برای طلاق گرفتن از ترامپ لحظه شماری می‌کند. به محض اینکه ترامپ از کاخ سفید بیرون بیاید، ملانیا از او طلاق می‌گیرد. ملانیا اکنون به دنبال راهی برای انتقام گرفتن از ترامپ است.

د. کتاب جنجالی و افشاگری دوست ملانیا

مدتی پیش کتابی در مورد ملانیا ترامپ منتشر شد که جنجال بسیاری برای او به وجود آورد. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، گزیده این کتاب ملانیا ترامپ، بانوی اول آمریکا را به عنوان یک برنامه‌ریز قاطع، اما ساکت در محل سکونت خانواده خود در کاخ سفید توصیف می‌کند.

طبق متن این کتاب، شون اسپایسر، سخنگوی اول کاخ سفید به ماری جردن، نویسنده این کتاب گفت: ملانیا کاملا پشت پرده قرار دارد، اما به طرز باورنکردنی بانفوذ است.

اسپایسر افزود: ملانیا از آن دسته افرادی نیست که وارد اتاق شود و بگوید فلان شخص را استخدام و فلان شخص را اخراج کن. اما نظراتش درباره مسائل مطرح را به رئیس جمهور می‌گوید و دونالد ترامپ نیز تمایل دارد تا توافق نظر خود با همسرش را ابراز کند.

جردن در این کتاب می‌نویسد: ملانیا ترامپ در ابتدا از عنوان بانوی اول استقبال نکرد و بسیار تقلا کرد تا خودش را با زندگی زیر ذره‌بین و انتقادات گسترده‌ای که همسرش دائما دریافت می‌کند، وفق دهد.

این کتاب همچنین تاکید دارد که ملانیا از خیانت‌ها و بدرفتاری‌های ادعا شده همسرش با زنان هنگامی مطلع شد که این موضوع در ملاءعام فاش شد و ملانیا دیگر در کاخ سفید زندگی می‌کرد.

منبع: خبر فوری

نظر شما
پرونده ویژه