پرونده مالیاتی دونالدترامپ روی میز

۱۳۹۹/۱۱/۰۴ - ۱۶:۲۹:۴۶
کد خبر: ۱۱۲۵۱۴۹
پرونده مالیاتی دونالدترامپ روی میز
یک قاضی فدرال از وزارت خزانه‌داری آمریکا درخواست کرد پیش از تحویل گزارش مالیاتی رئیس جمهور سابق آمریکا به مجلس نمایندگان، وکلای او را مطلع کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا؛ یک قاضی فدرال آمریکا روز جمعه با صدور یک حکم موقت از وزارت خزانه‌داری درخواست کرد ۷۲ ساعت پیش از انتشار گزارش مالیاتی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، مراتب آن را اطلاع دهند.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «ترور مک‌فیدن» قاضی فدرال حوزه قضایی واشنگتن دی‌سی که توسط ترامپ در این مقام منصوب شده است از این وزارتخانه و آژانس خدمات درآمدهای داخلی درخواست کرد سه روز قبل از تحویل گزارش مالیاتی ترامپ به کمیته مسیرها و روش‌های مجلس نمایندگان آمریکا، وکلای او را مطلع کنند.

با اتمام دولت ترامپ، وزارت خزانه‌داری تحت اختیار «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات آمریکا قرار دارد و برنامه‌ریزی رسیدگی به درخواست دموکرات‌های مجلس نمایندگان درخصوص گزارش مالیاتی ترامپ را بر عهده دارد.

وکلای ترامپ ابراز نگرانی کرده‌اند که دولت بایدن می‌تواند بدون اخطار قبلی و دادن مهلت به آن‌ها برای ارائه دعوی خود، این درخواست مجلس نمایندگان را اجابت کند.

با این حال یکی از مقامات وزارت دادگستری آمریکا گفته است تنها دو روز از ورود بایدن به کاخ سفید می‌گذرد و مشخص نیست که در این مدت زمان اندک تصمیمی در این خصوص اتخاذ شده باشد.

سال ۲۰۱۹ کمیته مسیرها و روش‌های مجلس نمایندگان با اشاره به اینکه مجلس نمایندگان برای وضع قوانین مخصوص مالیات روسای جمهور باید به گزارش مالیاتی ترامپ دسترسی پیدا کند، علیه وزارت خزانه‌داری به خاطر ممانعت از این اقدام شکایت تنظیم کرده بود.

در آن زمان وزارت خزانه‌داری هدف مجلس نمایندگان را چیزی فراتر از تلاش برای قانون‌گذاری در این زمینه توصیف کرده بود.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» پیش‌تر گزارش کرده بود، پرونده‌های قضایی زیادی پیرامون قانون‌شکنی‌های ترامپ چه قبل از ریاست جمهوری و چه بعد از آن وجود دارد اما در حال حاضر دستکم شش پرونده علیه او در جریان است که قضات مربوطه، ادامه رسیدگی به آن‌ها را به بعد از خروج وی از کاخ سفید موکول کرده‌اند.

نظر شما