اجرای حکم اعدام یک داعشی در خوزستان

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۰:۴۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۸۷۴۸
اجرای حکم اعدام یک داعشی در خوزستان
جوان داعشی که با ورود به پایگاه بسیج شهر شیبان در استان خوزستان، ۲ جوان بسیجی را به شهادت رسانده بود به دار مجازات آویخته شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، شامگاه اردیبهشت سال ۹۷ حادثه خونینی در پایگاه بسیج شهر شیبان در استان خوزستان رخ داد. آن شب مأموران کلانتری شیبان که مقر آن‌ها درست روبه‌روی پایگاه بسیج است با شنیدن سر و صدا‌هایی که از سمت پایگاه بسیج به گوش می‌رسید راهی آنجا شدند و به محض ورود به پایگاه، جوانی بسیجی را دیدند که غرق در خون روی زمین افتاده بود. او بر اثر اصابت ضربات چاقو به‌شدت مجروح شده بود که با گزارش ماجرا به اورژانس، به بیمارستان انتقال یافت.

مأموران در ادامه به سمت اتاق فرهنگی پایگاه رفتند و در آنجا جوان دیگری را دیدند که او نیز هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود، اما در بررسی‌های اولیه معلوم شد که به شهادت رسیده است.

هنوز مشخص نبود که عامل حمله به پایگاه بسیج چه‌کسی بوده و در این شرایط تیمی از مأموران بررسی‌های تخصصی برای شناسایی مهاجم را آغاز کردند. درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت از بیمارستان خبر رسید که مجروح این حادثه نیز بر اثر شدت جراحات جانش را از دست داده است و به این ترتیب آمار شهدای این حادثه به ۲ نفر رسید.

درحالی‌که تنها چند ساعت از این حادثه گذشته بود، مأموران موفق شدند سرنخ‌هایی از فرد مهاجم به‌دست آورده و ساعت ۶ صبح روز بعد، او را که علی نام داشت دستگیر کنند. متهم در همان بازجویی‌های اولیه به حمله به پایگاه بسیج و به شهادت رساندن ۲ بسیجی اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل با برخی از اعضای گروهک تروریستی داعش که در خارج از کشور بودند از طریق فضای مجازی در ارتباط بودم.

آن‌ها شیعیان را افرادی کافر دانسته و می‌گفتند که باید علیه آن‌ها اقدام کرد. من هم به تبعیت از آن‌ها شروع کردم به تبلیغ و نشر عقاید وهابی در شهر شیبان. او ادامه داد: مدتی قبل از فردی به‌نام ابودجانه در سوریه که با او در ارتباط بودم پرسیدم که آیا در سرزمین خودم جهاد، صحیح است؟ او نیز تشویقم کرد که این کار به شهید شدن و وارد بهشت شدن من کمک می‌کند. او به من می‌گفت در سرزمین خودت اگر شیعیان را بکشی، شهید می‌شوی.

مرد جنایتکار گفت: من با ۲ جوان بسیجی مشکلی نداشتم. فقط در شهر و ساختمان بسیج دیده بودمشان، اما اسم آن‌ها را نمی‌دانستم. دلیل حمله‌ام به این ۲ نفر آن بود که دیدم جلوی در اتاق فرهنگی پایگاه بسیج یک کفش و یک دمپایی است و فهمیدم که ۲ نفر آنجا حضور دارند. وارد اتاق شدم و با چاقو هردونفر را زدم. حتی قصد داشتم سر یکی از آن‌ها را طبق آموزش‌هایی که دیده بودم از بدنش جدا کنم، اما موفق نشدم.

با اعترافات هولناک تروریست داعشی، وی به اتهام ۲ فقره قتل عمدی، عضویت در گروهک تروریستی داعش، محاربه و افساد فی‌الارض پای میز محاکمه قرار گرفت. دادگاه کیفری یک استان خوزستان پس از برگزاری جلسات رسیدگی متعدد درنهایت در تاریخ ۱۷بهمن۹۷ او را به قصاص و به اعدام با چوبه دار محکوم کرد. این در حالی بود که در تمامی مراحل رسیدگی به پرونده، خانواده ۲ شهید حادثه با حضور در مرجع قضایی خواستار قصاص جوان جنایتکار شده بودند.

در شرایطی که با اعتراض وکیل متهم به رأی صادره از سوی دادگاه، پرونده به دیوان عالی کشور فرستاده شده بود، قضات شعبه۳۳ دیوان در تیرماه۹۸ این حکم را تأیید کردند و به این ترتیب پس از انجام مقدمات قانونی، سحرگاه پنجشنبه این حکم به اجرا درآمد و تروریست داعشی به دار مجازات آویخته شد.

منبع:رکنا

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز