این علایم هشدار دهنده سکته را جدی بگیرید!

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۵:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۶۱۴۴
این علایم هشدار دهنده سکته را جدی بگیرید!
وقتی که فرد در سلامتی کامل است، خون به تمام بخش های بدن می رسد، و رگ ها سالم هستند. اما اگر به دلایل مختلف خون رسانی به قسمت های مختلف بدن ناقص باشد، ممکن است فرد در درون رگهایش دچار انعقاد خون و درنهایت سکته شود.
به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، سایت هندی "بولد اسکای" به تازگی با انتشار گزارشی درباره انعقادهای غیر طبیعی خون از جمله اختلال ترومبوز سیاهرگی عمقی که به عنوان مثال در پاها به دلیل عواملی چون چاقی، سیگار کشیدن، بارداری، سرطان، بیماری های ریه، مشکلات قلبی و التهاب ریه رخ می دهند، هشدار داد.

ترومبوز سیاهرگی عمقی (به انگلیسی: Deep venous thrombosis ) به معنای تشکیل لخته خونی در دیواره داخلی یک سیاهرگ عمقی است. اختلال ترومبوز سیاهرگی عمقی که به DVT معروف است، غالبا سیاهرگ‌های اندام تحتانی را درگیر می‌کند. 

در این گزارش آمده است: "در برخی موارد ممکن است عوامل وراثتی یا بی تحرکی باعث انعقاد خون شود". عوارض ناشی از ترومبوز سیاهرگی عمقی به طور غیر طبیعی شامل این موارد است:

1- درد

ترومبوز سیاهرگی عمقی در پاها در اغلب موارد با درد و ورم همراه هست. درد در این مورد ممکن است شدید یا کم باشد و به هنگام راه رفتن شدیدتر می شود.

2-  کبود شدن پوست

قسمتی از بدن که دچار عارضه ترومبوز سیاهرگی عمقی است، کبود می شود.

3- تب

شخصی که مبتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی است به طور متناوب تب می کند و این بدان معناست که بیماری در حال پیشرفت است و باید هر چه سریعتر درمان شود.

4- ورم کردن ساق پا

ورم کردن ساق پا یکی دیگر از نشانه های ابتلا به ترومبوز سیاهرگی عمقی است و نشان می دهد که بخش وسیعی از بدن آسیب دیده است. لذا بلافاصله باید برای بررسی علت ورم به پزشک مراجعه کرد.

 

نظر شما