پوچی ادعای بایدن ثابت شد/ عربستان و آمریکا توافق فروش تسلیحات نظامی امضا کردند

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۸:۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۱۴۱۲۵۳
پوچی ادعای بایدن ثابت شد/ عربستان و آمریکا توافق فروش تسلیحات نظامی امضا کردند
امضای توافق همکاری نظامی جدید میان دو شرکت آمریکایی و عربستان، ادعای دولت واشنگتن در خصوص توقف فروش سلاح به ریاض را زیر سوال برد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از شبکه آرتی، یک شرکت نظامی آمریکایی با امضا قرارداد همکاری با شرکت صنایع نظامی عربستان، دستور جو بایدن در خصوص توقف فروش سلاح به ریاض را عملا به تمسخر گرفت.

شرکت لاکهید مارتین روز گذشته با شرکت سعودی سامی قرار دادی را به منظور افزایش توان دفاعی عربستان منعقد کرد. به موجب این توافق که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی «آیدکس ۲۰۲۱» در ابوظبی امضا رسید، شرکت لاکهید مارتین انتقال فناوری و آموزش پرسنل نظامی عربستان را عهده دارد می‌شود.

طبق این توافق، شرکت سعودی ۵۱ درصد سهام پروژه جدید را به دست می‌آورد، در حالی که سهم شرکت آمریکایی ۴۹ درصد است. در پرتو توافق نامه جدید توانایی‌های عربستان را از طریق انتقال فن آوری و دانش توسعه می‌دهد و کادر نظامی سعودی را برای تولید محصولات و ارائه خدمات به نفع نیرو‌های مسلح خود. آموزش می‌دهد.

بخشی از اهداف توافق نظامی جدید میان آمریکا و عربستان، توسعه توانایی‌های ریاض در زمینه‌های تکنیک‌های ساخت، فن آوری‌های نرم افزاری و یکپارچه سازی سیستم‌ها و همچنین تولید و نگهداری بالگردها، سامانه‌های دفاع موشکی و سیستم‌های موجود در کشتی‌ها اعلام شد.

جو بایدن اوایل ماه جاری اعلام کرد آمریکا فروش سلاح و تسلیحات نظامی به عربستان را به دلیل تبعات جنگ یمن متوقف می‌کند. اقدامی که نمایشی بودن آن خیلی زود به اثبات رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز