با پادشاه ویتامین ها برای سلامت پوست آشنا شوید

۱۳۹۹/۱۲/۱۵ - ۱۷:۰۸:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۷۳۸۶
با پادشاه ویتامین ها برای سلامت پوست آشنا شوید
ویتامین A جام مقدس مراقبت از پوست در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، ویتامین A جام مقدس مراقبت از پوست در نظر گرفته شده است. برای چند دهه، آن را به عنوان ماده اولیه در داروهایی که برای درمان یک گروه کامل از بیماری های پوست استفاده می شد و خواص درمانی قوی آن هنگامی که برای درمان طبیعی مراقبت از پوست پیش آمد، آن را به بالای لیست پرتاب کرد. تعدادی از خواص آن، آن را یک عنصر حیاتی در حفظ سلامت پوست، مبارزه با نشانه های پیری و یاری کننده برای برخی نگران کننده ترین بیماری های پوستی ساخت.

البته، همانند بسیاری از مواد طبیعی، آن بدون بحث نبوده است، اما پزشکان و هومیوپات ها به طور کلی توافق دارند که منافع درمانی آن بسیار بیشتر از هر گونه مشکلات بالقوه است و محصولات حاوی ویتامین A و مشتقات مختلف آن همچنان قفسه های داروخانه ها و پیشخوان آرایشی و بهداشتی ها را پر می کنند.

چگونه ویتامین A کار می کند؟

این ماده مغذی مهم، به طور طبیعی در مواد غذایی متعددی از جمله کبد، کره و تخم مرغ یافت می شود. به منظور بهره مندی از مزایای این ویتامین، بدن آن را به رتینوئیک اسید تجزیه می کند. این ماده مرکب عملکرد پوست را طبیعی می کند. آن غلیظ است و لایه میانی پوست را تقویت می کند، یک بنیاد قوی برای کلاژن و الاستین فراهم می کند تا رشد کنند و در واقع کاهش آن دو ماده را آرام می کند، که برای آهنگ سلامتی پوست پایداری و استحکام و انعطاف پذیری را فراهم می کند.

هم زمان، ویتامین A انواع فعالیت های دیگری از جمله پایداری جریان خون، لایه برداری، کاهش خروجی سبوم، بهبود هیدراتاسیون و ترمیم پوست در سطح سلولی را انجام می دهد. این موجب می شود آن یک عامل موثر برای درمان بیماری های پوستی و همچنین مبارزه با علائم پیری، از جمله خطوط ریز، چین و چروک و لکه های سن شود.

کدام بیماری های پوستی خاص را درمان می کند؟

ویتامین A یکی از مواد مغذی طبیعی از نظر مراقبت از پوست است که به طور گسترده استفاده می شود. این معمولا برای درمان آکنه، اگزما، پسوریازیس، زخم های سرد، جراحی، سوختگی، آفتاب سوختگی، کراتوز، فولیکل ریز، ایکتیوزیس، لیکن پلان و پ‍ی‍ت‍ری‍ازی‍س‌ روب‍را پ‍ی‍لاری‍س‌ استفاده می شود. همچنین به عنوان یک عامل قدرتمند در مبارزه با چین و چروک و خطوط ریز که علائم پیری هستند، شناخته شده است.

رتینوئیدهای یافت شده در ویتامین A برای اولین بار به عنوان یک دارایی بالقوه در مبارزه با آکنه در سال ۱۹۶۰ مشخص شد، هنگامی که دکتر آلبرت کلیگمن یک فرمول به نام رتین-A را کشف کرد. این به سرعت برای درمان آکنه قانونی شد به گونه ای که برای ترویج سلول در روی پوست، جلوگیری از شکل گیری کومدونهای آکنه، و یا جوش شناخته شد. امروزه، تعدادی از داروهای آکنه پر طرفدار در بازار، حاوی رتینول در هر دو شکل طبیعی آن و به صورت مصنوعی آن هستند. اشکال مصنوعی رتینول همچنین به عنوان نرم کننده بر روی پوست شناخته شده اند و حساسیت خورشید آن موضع را کاهش می دهند که یک عارضه جانبی شایع رتینول طبیعی است.

ویتامین A با ترویج ترشح موکوس و متعادل کردن سطح رطوبت در پوست، کمک می کند تا با بیماری هایی مانند پ‍ی‍ت‍ری‍ازی‍س‌ روب‍را پ‍ی‍لاری‍س‌ که با خشکی، پوست پوسته شدن مشخص می شوند، مبارزه کند. هم زمان، توانایی ویتامین A برای افزایش تولید کلاژن و ترویج توقف پوسته پوسته شدن لایه های مرده خارجی پوست کمک می کند تا آهنگ کلی پوست بهبود یابد، خطوط و چین و چروک و ترک پوست از بین بروند به دنبال آن سالم و نرم و صاف شوند.

چگونه آن با درمان های سنتی مقایسه می شود؟

ویتامین A یک درمان نیست، اما مزایای شفابخش آن، درمان پوست را به یک سطح کاملا جدید برده است. آن خط مقدم دفاع در برابر بیماری های خاص مانند آکنه و اگزما است و یک عامل مهم در توسعه بهبود زخم، تسهیل زخم های سرد و سوختگی و مبارزه با خارش، خشکی و پوسته پوسته شدن که علائم شایع بسیاری از اختلالات پوستی هستد، می شود.

توسعه رتینول مصنوعی تنها از طریق کمک به کاهش عوارض جانبی که با فرم طبیعی ویتامین A بروز می شود، محبوبیت خود را افزایش داده است. تحقیقات بیشتر درباره ویتامین A و مشتقات آن وعده می دهد که دانش ما از این شگفتی طبیعی افزایش بیاید و به ما کمک می کند مزایای بیشتر آن را بدست بیاوریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز