چرا سرنگ واکسیناسیون کمیاب شده است؟

۱۳۹۹/۱۲/۱۶ - ۲۱:۳۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۴۸۱۲۲
چرا سرنگ واکسیناسیون کمیاب شده است؟
اگر وسیله تزریق واکسن به اندازه کافی در اختیار مراکز درمانی نباشد، ویال‌های واکسن نیز بی‌فایده خواهند بود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، اسپوتنیک به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت: تولید تجهیزات لازم برای واکسیناسیون همتراز با تولید واکسن‌ها از نظر دور ماند.

اواخر نوامبر ۲۰۲۰ یک ایمیل فوری به یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های سرنگ‌سازی‌ دنیا به نام کارخانه سرنگ‌سازی‌ و تجهیزات پزشکی هندوستان رسید. این ایمیل از یونیسف زده شده بود و محتوای آن نیاز شدید به سرنگ برای واکسیناسیون کووید-۱۹ بود.

درخواست آنها سرنگی کوچک‌تر از حد معمول اما در حجم عظیم بود. راجیو ناث، مدیرعامل این شرکت در هندوستان که میلیون‌ها دلار برای آماده‌سازی‌ کارخانه‌های سرنگ‌سازی همسو با موج عظیم واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ هزینه کرده است، در پاسخ به این ایمیل نوشت:«مسئله‌ای نیست. ما می‌توانیم این میزان سرنگ را زودتر از هر کارخانه دیگری برای شما فراهم کنیم».

اگر وسیله تزریق واکسن به اندازه کافی در اختیار مراکز درمانی نباشد، ویال‌های واکسن نیز بی‌فایده خواهند بود. مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا می‌گویند آنها به اندازه کافی سرنگ واکسن ندارند.

در ژانویه برزیل صادرات سرنگ و سوزن را پس از آن که واکسیناسیون عمومی در این کشور کم شد، محدود کرد. اما یک مسئله پیچیده در زمینه کمبود سرنگ، نوع خاص آن برای واکسیناسیون است. سرنگ‌های در دسترس در دنیا برای واکسیناسیون با فایزر مناسب نیستند. برای مثال برای استفاده بهینه از هر ویال واکسن فایزر یک سرنگ باید دوز دقیق ۰.۳ میلی‌لیتر داشته باشد. سرنگ‌ها همچنین باید فضای مرده کمی - فاصله کم بین پیستون و سوزن پس از تزریق کامل دوز - برای به حداقل‌رساندن ضایعات داشته باشند.

ژاپن ‌ماه گذشته اعلام کرد که در صورت عدم‌ تامین کافی سرنگ‌های خاص واکسیناسیون، ناچار ویال‌های واکسن فایزر را منقضی خواهد کرد. در ژانویه، سازمان غذا و دارو به مراکز درمانی در آمریکا گفت می‌توانند دوزهای بیشتری از ویال‌های فایزر خارج کنند، چرا که برخی از بیمارستان‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که هر ویال واکسن برای تلقیح ۶ یا ۷ نفر کفایت می‌کند.

در سال‌های گذشته، فقط ۵ تا ۱۰درصد از کل ۱۶میلیارد سرنگ ساخته‌شده فقط برای واکسیناسیون و ایمن‌سازی‌ استفاده می‌شد. کشورهای ثروتمندتر مانند آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان میلیون‌ها دلار برای ساخت واکسن‌های کووید-۱۹ هزینه کرده‌اند و کمتر سرمایه‌گذاری دولتی برای ساخت سرنگ هزینه کرده است.

صنعت سرنگ‌سازی‌ باید همپای تقاضای جهانی پیش برود. آمریکا، بزرگ‌ترین تامین‌کننده سرنگ از نظر فروش است. آمریکا و چین در صادرات بسیار با محموله‌های ترکیبی سالانه به ارزش ۱.۷میلیارد دلار بسیار به هم نزدیک هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز