رعب آورترین اتفاقاتی که روی جناره بعد از مرگ رخ می‌دهد

۱۳۹۹/۱۲/۳۰ - ۲۱:۵۱:۱۸
کد خبر: ۱۱۵۵۰۷۸
رعب آورترین اتفاقاتی که روی جناره بعد از مرگ رخ می‌دهد
بعد از مرگ، جسد انسان دچار فعل و انفعالاتی می‌شود که می‌تواند باعث وحشت اطرافیان شود.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از لیست وِرس، مدت کوتاهی پس از آنکه فرد دچار مرگ می‌شود، اتفاقات عجیبی در جسد شروع به انجام شدن می‌کند. از تغییر رنگ پوست تا وجود تحرکات در بدن اتفاقاتی است که پس از مرگ در بدن افراد دیده می‌شود.

در این مطلب به عجیب‌ترین اتفاقاتی که پس از مرگ در جسد رخ می‌دهد می‌پردازیم:

۱- حرکت

گرچه در فیلم‌های تخیلی راه رفتن یا نشستن مرده را به نمایش در می‌آورند که البته صحت ندارد، اما وجود برخی حرکات در جسد پس از مرگ طبیعی است. چرخش عضلات، حرکت و گرفتگی آن‌ها مواردی است که در جسد دیده می‌شود. این امر بدان دلیل است که عضلات هنوز پیام‌های عصبی را دریافت می‌کنند و این امر منجر به انقباض و انبساط می‌شود و حرکت‌های جزئی در جسد بروز می‌کند.

۲- دفع مواد زائد

پس از مرگ تغییرات گسترده‌ای در بدن رخ می‌دهد. یکی از این تغییرات، تمدد و به آرامش رسیدن عضلات به ویژه عضلاتی است که مسئول کنترل ادرار و مدفوع هستند. پس از مرگ و عدم ارسال فرمان‌های مغز به عضلات اسفنگتر که مسئول کنترل مدفوع و ادرار هستند، ممکن است این مواد از جسد خارج شود.

این موضوع به صورت گسترده دیده نمی‌شود و به حجم مواد غذایی در دستگاه گوارش و نیز شرایط فرد پیش از مرگ بستگی دارد. افرادی که پیش از مرگ دچار بیماری بلند مدت بوده اند، به دلیل کاهش اشتها مواد غذایی کمی در دستگاه گوارش‌شان وجود دارد. با این حال، در مواردی که فرد دچار مرگ ناگهانی شده است احتمال بیشتری دارد که دفع ادرار و مدفوع از جسد بروز کند.

۳- خارج شدن صدا

فیلم‌های تخیلی مملو از صحنه‌هایی است که در آن زامبی‌ها از خود اصوات مختلفی خارج می‌کنند. در جهان واقع، گرچه جسد نمی‌تواند جیغ یا فریاد بکشد، اما احتمال آنکه فرد پس از مرگ اصواتی از خود خارج کند وجود دارد. شنیدن مواردی مانند ناله، خرخر کردن، غرغر کردن و اصواتی شبیه به آن در اجساد طبیعی است.

طبیعتاً خروج این اصوات از جسد به صورت آگاهانه انجام نمی‌شود. پیش‌تر گفته شد که حرکات عضلانی در جسد به صورت غیرارادی رخ می‌دهد. زمانی که عضلات بدن شروع به حرکت می‌کند، هوای باقی مانده در مجاری تنفسی باعث تکان خوردن تار‌های صوتی شده و در نتیجه اصواتی از جسد شنیده می‌شود.

رعب آورترین اتفاقاتی که بر روی اجساد پس از مرگ رخ می‌دهد

۴- فرد می‌داند که مرده است

داستان‌های زیادی درباره افرادی که تا آستانه مرگ پیش رفته اند و دوباره به زندگی بازگشته و احساسات خود درباره آن لحظه را بازگو کرده اند وجود دارد. دانشمندان می‌گویند پس از مرگ مغز فرد تا حدودی هنوز هشیار است. این بدان معناست که زمانی که فرد جان خود را از دست داده است، به مرگ خود واقف است.

دانشمندان انگلیسی در همین راستا اقدام به انجام تحقیقات روی بیش از ۲ هزار فردی که پس از مرگ و صدور گواهی فوت دوباره زنده شده بودند، کردند. ۴۰ درصد این افراد اعلام کردند در زمان مرگ کاملاً نسبت به محیط اطراف خود هوشیار و آگاهی کامل داشته اند و صحبت‌های اطرافیان را می‌شنیده اند. محققان می‌گویند به احتمال فراوان فرد در زمان مرگ آگاهی کاملی از جان باختن خود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز