تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه چین

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۲۲:۰۸:۳۵
کد خبر: ۱۱۵۵۵۵۱
تحریم‌های آمریکا و انگلیس علیه چین
وزارت خزانه داری آمریکا از اعمال تحریم‌هایی علیه چین خبر داد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا به نقل از شبکه الجزیره، وزارت خزانه داری آمریکا و دولت انگلیس از اعمال تحریم‌هایی علیه چین خبر دادند.

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد: اعمال تحریم بر مقامات چینی به بخاطر روابط شان در خصوص نقض حقوق بشر در شین جیانگ (سین کیانگ) صورت می‌گیرد.

این در حالی است که در اقدامی مشابه، وزیر خارجه انگلیس نیز تحریم‌هایی را بر مقامات چینی اعمال کرد.

از سوی دیگر، کاخ سفید اعلام کرد: مذاکرات با دولت چین همانطوری که انتظار داشتیم، قوی و مستقیم بود و این، نشستی اساسی به شمار می‌رفت.

کاخ سفید همچنین اعلام کرد: ما گام‌های مناسب پیش رو که قرار است در خصوص چین اتخاذ کنیم، بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است ساعاتی پیش نیز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، چین و میانمار را به دلیل آنچه به ادعا نقض حقوق بشر خوانده شده، در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند.

بر اساس تصمیم وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز دوشنبه (۲۲ مارس) خود در بروکسل، چهار مقام چینی و یک نهاد دولتی به دلیل آنچه سرکوب اقلیت اویغور خوانده شده، در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

وزارت امور خارجه چین در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا هشدار داد: پکن در برابر هرگونه مجازات درباره اقدامات خود در منطقه سین کیانگ غربی با قاطعیت واکنش نشان خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دولت چین نیز در اقدامی مشابه، ۱۰ اروپایی از جمله شماری از اعضای پارلمانی این اتحادیه را به همراه چهار نهاد اروپایی را تحت تحریم قرار داد.

نظر شما