کشف جالب یک مهار کننده جدید ویروس کرونا

۱۴۰۰/۰۱/۰۴ - ۱۰:۴۷:۲۴
کد خبر: ۱۱۵۵۹۳۳
کشف جالب یک مهار کننده جدید ویروس کرونا
نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ترکیباتی مانند آدامس به آنزیم ویروس کرونا متصل می‌شوند و از تکثیر آن‌ جلوگیری می‌کنند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، یک تیم تحقیقاتی متشکل از داروسازان دانشگاه آلمان در شهر بن، دو خانواده از مواد فعال را کشف کرده اند که می‌توانند از تکثیر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

این مواد فعال که "آزانیتریل" و "استر‌های پیریدیل" نام دارند برای جلوگیری از عملکرد آنزیم اصلی ویروس مؤثر هستند. تکثیر ویروس کرونا به آنزیم اصلی آن بستگی دارد.

دکتر کریستا‌ ای مولر از انستیتوی داروسازی دانشگاه بن و محقق اصلی این تحقیق گفت: آنزیم اصلی یک نقطه شروع بسیار امیدوار کننده برای تحقیقات دارویی ویروس کروناست. اگر این آنزیم مسدود شود، ویروس همانندسازی در سلول‌های بدن را متوقف می‌کند.

شیمیدانان دارویی تعداد زیادی از مهار کننده‌های بالقوه را بر اساس ساختار آنزیم اصلی و مکانیسم کار آن طراحی کرده اند. دکتر مایکل گوچو، رئیس یک تحقیقات مستقل می‌گوید: مهار کننده مناسب باید از نزدیک با آنزیم اصلی مرتبط باشد تا بتواند مسیر آن را مسدود کند.

بررسی محققان نشان داد که دو گروه از ترکیبات امیدوار کننده به نظر می‌رسند؛ به گونه‌ای که مانند آدامس به آنزیم اصلی می‌چسبند و مانع از تکثیر آن می‌شوند.

مایکل گوچو می‌گوید: این ترکیبات ساختار‌های نویدبخشی را برای توسعه تحقیقات دارویی نشان می‌دهند. با این وجود، اکنون آزمایش‌های بالینی گسترده‌ای برای آزمایش میزان عملکرد آن‌ها در انسان در جریان است.

 

نظر شما