وحشت رژیم صهیونیستی از پاسخ ایران

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۰۹:۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۶۴۲۸۸
رژیم صهیونیستی به محض ابراز تمایل واشنگتن در بازگشت به توافق هسته ای، به حدی از جنون و دستپاچگی رسید که بنی گانتز خواهان تحقیق درباره اطلاعات درز یافته درباره فعالیت های نظامی منسوب به اسرائیل علیه ایران شد که به هدف گیری اخیر تاسیسات نظنز و کشتی ایران در سواحل اریتره اشاره دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های برنا، این بدین معناست که تهدید ایران در نشان دادن واکنش به رژیم صهیونیستی لرزه بر اندام این رژیم انداخته به گونه ای که برای دانستن فرجام کار، خودشان پیشدستانه واکنش نشان دادند.

همه این مسائل نیز تصادفی یا با آمادگی قبلی سفر لوید استون وزیر دفاع امریکا به رژیم صهیونیستی همزمان شد و در کیف خود فقط پرونده هسته ای را دارد.

زیرا امریکا نمی خواهد کودک نازپروده خود را ناراحت کند و در عین حال نیز به خوبی می داند منافعش در بازگشت به توافق هسته ای است از اینرو اوستین آمده تا به این رژیم پیام هایی بدهد مبنی بر اینکه روابط راهبری با اسرائیل دارد و متعهد به تضمین امنیت و پیشرفت نظامی اش است و نتانیاهو نیز در پاسخ بگوید،هرگز اجازه نخواهیم داد ایران قدرت هسته ای شود و سلاح هسته ای در اختیار داشته باشد.

رژیم صهیونیستی غیر مستقیم به مسئولیت خود در حادثه نطنز اعتراف کرد و سپس از آن پشیمان شد زیرا صورت حسابی را که باید به تهران بپردازد را سنگین کرده به گونه ای که فراتر از انتظارش شده به گونه ای که بنی گانتز وزیر ارتش در صدد مجازات مسئولینی است که این اطلاعات را درز داده اند.

بنابراین رژیم صهیونیستی می خواهد به وزیر دفاع آمریکا که اکنون در خاک اشغالی است بگوید در صورت بازگشت آمریکا به توافق هسته ای؛ خودش جداگانه و شخصی عمل خواهد کرد و عملیات نطنز را انجام داد. اما این موضع گیری؛ امریکا را در تنگنا انداخته که شاید به بازگشت سریع به توافق هسته ای منجر شود .به نظر می رسد دلیل سفر یوسی کوهین رئیس سازمان جاسوسی اسرائیل طی ساعتهای آتی نیز همان پرونده باشد به گونه ای که موضوع سفر کوهین به واشنگتن نیز ایران و تصمیم آمریکا در پیوستن دوباره به توافق هسته ای منعقد شده در سال 2015 باشد


منبع:العالم

نظر شما