هرگز بعد از سحری تا یک ساعت دراز نکشید

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۳:۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۱۶۶۹۰۳
هرگز بعد از سحری تا یک ساعت دراز نکشید
زیلایی گفت: هضم غذا در سحر با توجه به مصرف پروتئین و کربوهیدرات‌ها همراه با هم طول می‌کشد و باید حداقل تا یک ساعت پس از خوردن سحری دراز نکشید.

 به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ مرضیه زیلایی متخصص تغذیه و رژیم درمانی و  استادیار گروه تغذیه دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: روزه داران سعی کنند حداقل تا یک ساعت پس از خوردن سحری از دراز کشیدن خود داری کنند.

او با بیان اینکه منظور از دراز کشیدن قبل از خوابیدن است، افزود: هنگام سحر کربوهیدرات‌ها و پروتئین همراه با هم مصرف می‌شوند و فرایند هضم غذا نیز طولانی می‌شود که بنابراین بهتر است دیرتر قصد خواب کرد.

زیلایی بیان کرد: اکثر افراد وقت زیادی برای خوردن سحری اختصاص نمی‌دهند و حجم زیادی از غذا و مایعات را استفاده می‌کنند که باعث رفلاکس معده (برگشت غذا)، خطر زخم‌های مری، سوزش سر دل و شاید نفخ یا سوء هاضمه پس از برخاستن می‌شود.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار داشت: همچنین برای جلوگیری از عطش، مصرف سبزیجات، میوه جات و صیفی جات آب دار مثل کاهو، هندوانه، طالبی و خربزه که هم اکنون نیز فصل همین میوه‌ها است توصیه می‌شود.

مرضیه زیلایی اذعان داشت: پروتئین ها، غذا‌های سرخ شده و چرب و غذا‌های پر ادویه نیز برای سحری کمتر خورده شوند، زیرا با دفع آب باعث تحریک حس تشنگی می‌شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز