آیا خوردن تن ماهی با تخم مرغ ضرر دارد؟

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۶:۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۷۶۴۶
در این مطلب با مضرات خوردن تن ماهی و تخم مرغ آشنا خواهید شد.

 به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تن ماهی شاید شما یک بار تن ماهی با تخم مرغ را امتحان کرده باشید، حقیقتاً وقتی تخم مرغ را با تن ماهی مخلوط می‌کنیم لذیذتر می‌شود، اما به چه قیمتی؟

تن ماهی و تخم مرغ به ظاهر یک ترکیب خوشمزه است، ولی باید هوشیار باشید که این ترکیب غذایی برای سلامت بدن بسیار مضر است.

شاید شما یک بار تن ماهی با تخم مرغ را امتحان کرده باشید، حقیقتاً وقتی تخم مرغ را با تن ماهی مخلوط می‌کنیم لذیذتر می‌شود، اما به چه قیمتی؟ از مضرات مصرف تخم مرغ و ماهی یا تن ماهی اطلاع دارید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با مضرات خوردن تن ماهی و تخم مرغ آشنا شوید.

تن ماهی به همراه تخم مرغ به هیچ وجه ترکیب مناسبی نیست! حتی در طب سنتی نیز گفته شده که از مصرف ماهی و تخم مرغ اجتناب کنید. در طب سنتی مصرف لبنیات، تخم مرغ و گوشت با همدیگر به شدت منع شده است و نباید این‌ها را به صورت (دو به دو یا هر سه) را با هم مصرف کرد.

همانطور که در بالا گفته شد، نباید سه دسته غذایی را با هم مصرف کرد، زیرا با هم ناسازگار هستند. بعضی غذا‌ها وقتی با هم ترکیب شوند، خاصیت یکدیگر را خنثی می‌کنند و اگر مصرف این غذا‌ها را ادامه دهیم دچار کمبود املاح و ویتامین‌های لازم می‌شویم. مصرف بعضی از غذا‌ها مثل ماهی و تخم مرغ در معده تولید عفونت و کرم می‌کند و منجر به ابتلا بیماری نقرس، رماتیسم، قولنج، بواسیر، پیوره و دندان درد می‌شود.

بعضی از غذا‌ها نیز وقتی با هم خورده شوند از ترکیب آن‌ها سمی تولید می‌شود که راه را برای میکروب‌ها باز می‌کند. در بعضی موارد مصرف این غذا‌ها جذب بدن نمی‌شود و در خون رسوب می‌کند که در نتیجه منجر به ایجاد انواع سودا‌ها و اگزما‌ها می‌شود.

اگر این مطلب را مطالعه کردید و هنوز علاقه به خوردن تن ماهی و تخم مرغ دارید، پیشنهاد می‌کنیم از این به بعد مصرف همزمان لبنیات، تخم مرغ و گوشت را کنار بگذارید و تن ماهی با تخم مرغ نخورید.

نظر شما
پرونده ویژه