اگر می خواهید ماشینتان در گرما سریع خنک شود این کار را انجام دهید

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۰۵:۰۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۲۲۸۵
با آغاز فصل تابستان ما بسیار با این موضوع مواجه می شویم که هنگام سوار شدن به خودرو، دمای داخل آن بسیار بالا است. در این شرایط نباید بلافاصله شیشه های خودروتان را پایین دهید.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، با آغاز فصل تابستان ما بسیار با این موضوع مواجه می شویم که هنگام سوار شدن به خودرو، دمای داخل آن بسیار بالا است. در این شرایط نباید بلافاصله شیشه های خودروتان را پایین دهید.

اکثر خودرو ها امروزه دارای تهویه هوای اتوماتیک هستند و می توانند دمای داخل خودروی شما را مطبوع کنند اما باز کردن شیشه ها می تواند مانع از انجام این کار شود.

در تابستان وقتی سوار اتومبیل گرم خود می شوید احتمالا در همان ابتدا وسوسه می شوید تا شیشه ها را پایین بدهید تا هوا از بیرون به داخل خودرو جریان پیدا کند اما این کار باعث خروج هوای خنک داخل خودرو شده و مانع از تهویه هوای آن می شود.

همچنین باز نکردن شیشه ها باعث می شود تا هیچ جریان هوای گرم جدیدی وارد خودرو نشده و سیستم خنک کننده در این شرایط می تواند بهترین عملکرد خود را نشان دهد.

البته در شرایطی خاص بازکردن پنجره ها می تواند مفید باشد. همه ما می دانیم که سوار شدن به یک خودرو بسیار گرم به هیچ عنوان مطبوع و لذت بخش نیست.

برای جلوگیری از این اتفاق می توانید 5 دقیقه پیش از سوار شدن به خودرو شیشه ها را پایین داده تا هوای خودرو کمی تعدیل شود اما پس از سوار شدن آنها را ببندید.

همچنین می توانید هنگام سوار شدن چندبار در را باز و بسته کنید تا هوای داخل خودرو تحرک پیدا کرده و دمای داخل خود رو کاهش پیدا کند. هنگام حرکت تهویه خودرو بهترین عملکرد را داشته و تنها در چند دقیقه هوای خودرو را مطبوع می کند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که اختلاف دمای بیرون و دمایی که کولر را بر روی تنظیم می کنید نباید بیش از 8 درجه باشد. برای مثال بسیاری از افراد هنگامی که دمای بیرون 35 درجه است کولر را بر روی 21 درجه تنظیم می کنند که هم برای خودرو مناسب نبوده و هم در خنک کردن هوا تاثیر منفی می گذارد.

همچنین متخصصان خودرو پیشنهاد می کنند برای عدم ایجاد فشار بر روی موتور خودرو و عملکرد مناسب سیستم ها بهتر است اختلاف دمای بیرون و دمایی که کولر را بر روی ان تنظیم می کنید بیش از 5 درجه نباشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز