اگر جوش زیادی دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۲۳:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۰۲۶۸۶
اگر جوش زیادی دارید خواندن این مطلب را از دست ندهید
پوست بزرگترین عضو بدن شما است که نیاز به مراقبت زیادی دارد و به راحتی نیز آسیب می بیند.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، دلایل مختلفی می تواند منجر به این امر شود که صورت شما جوش بزند از جمله مشکلات داخلی مانند بیماری تا تغذیه نامناسب و حتی مراقبت و عادت های نامناسب که باعث آسیب رسیدن به پوست شما و جوش زدن می شود.

1. تماس پوست با موبایل

آلودگی موبایل تقریبا 3 برابر بیشتر از سرویس بهداشتی است. سطح موبایل تماس مستقیمی با پوست دارد و تمام آلودگی های محیطی را به پوست صورت منتقل می کند و می تواند موجب جوش صورت شود.

2. موهای چتری

وقتی موها دائما بر روی پیشانی ریخته می شود علاوه بر تحریک پوست باعث انتقال چربی مو به پوست شده و می تواند باعث ایجاد جوش در ناحیه پیشانی شود.

3. مصرف غذاهای تند

غذاهای تند معمولا با گوجه و فلفل درست می شوند که هر دو ماده غذایی حاوی ماده لیکوپن هستند که با پایین آوردن PH سطح پوست برای برخی از افراد محرک جوش است.

4. شستن صورت با شامپو بچه

شامپو بچه مناسب پوست سر بچه ها است که چربی خاصی ندارد و PH آن با PH موی سر نوزادان و کودکان تنظیم شده است و جز تجویز پزشک به هیچ عنوان از آن برای شستشوی صورت استفاده نکنید.

5. درگیری با استرس

هنگامی که تحت فشار هستید پوست شما هورمون های استرس مانند کورتیزل تولید می کند که غدد چربی را تحریک به ترشح می کند و در نهایت صورت شما جوش می زند.

6. فشار دادن جوش ها

این کار باعث زخم شدن و باز شدن منافذ پوست شده و به دنبال آن میکروب ها به عمق پوست نفوذ کرده و باعث افزایش جوش های صورت می شوند.

7. روبالشتی آلوده

روبالشتی منبعی از عرق و سلول مرده و آلودگی است که می تواند تمام الودگی ها را به پوست منتق کند و در مواردی نیز مواد شوینده به کاربرده برای شستن روبالشی باعث تحریک پوست می شود.

8. شست و شوی زیاد

زیاد شستن صورت و استفاده مداوم از لایه بردار مشکلات پوست را حادتر می کند. زیرا باعث پخش شدن باکتری ها بر روی سطح وسیع تری از پوست و خشک شدن پوست می شود.

نظر شما
پرونده ویژه