۷ آلرژی عجیب در جهان که هرگز نمی دانستید

۱۴۰۰/۰۴/۱۵ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۳۲۰۷
آلرژی نوعی حساسیت است که می تواند به انواع و اقسام مواد و اجسام ایجاد شود و به طور معمول به شیوه های مختلفی بروز می کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های برنا؛ آلرژی نوعی حساسیت است که می تواند به انواع و اقسام مواد و اجسام ایجاد شود و به طور معمول به شیوه های مختلفی بروز می کند.

آلرژی در واقع پاسخ شدید سیستم ایمنی بدن افراد به موادی است که به طور طبیعی خطرناک نیستند اما برخی از افراد به ان ها حساسیت دارند. واکنش آلرژیک ممکن است در هر نقطه از بدن هر فرد ایجاد شود.

1. آلرژی به آب : شاید به نظرتان خیلی عجیب برسد که چطور ممکن است اما در واقع برخی از افراد به آب آلرژی دارند. کهیر آکواژنیک یک بیماری نادر است که پس از تماس فرد مبتلا با آب، به صورت خارش و کهیر بروز پیدا می کند.

2. آلرژی به تمرینات ورزشی: شاید بعد اطلاع از این آلرژی خوشحال شوید و دیگر به سراغ ورزش کردن نروید اما افرادی که به این آلرژی مبتلا هستند در مواردی علائمی همچون کهیر، افت ناگهانی فشار خون و مشکل تنفسی دارند.

3. آلرژی به سکه های پول: حساسیت به نیکل سبب ایجاد بثورات آلرژیک خواهد شد. به مبتلایان توصیه می شود از تماس با اشیای براق مانند جواهرات قطعات فلزی لباس، سنجاق مو و حتی برخی از دستگیره های در خودداری کنند.

4. آلرژی به نور خورشید: در صورت تماس نور خورشید به پوست در این نوع از آلرژی به حالت کهیر بروز می کند. خوشبختانه حساسیت به آفتاب از جمله موارد نادر است که مبتلایان باید تمامی بدنشان را در برابر نور خورشید بپوشانند.

5. پمفیگوئید حاملگی : این بیماری باعث می شود تاول هایی به اندازه 3 سانتی متر سفت و متعدد بر روی ساق دست ها و بدن ایحاد شود که در پاره ای از موارد در ابتدا تاول ها با خارش همراه هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز