در انگلیس؛

دستگیری هکر معروف به جرم هک کردن توئیتر

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۱۵:۳۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۱۰۱۲۰
دستگیری هکر معروف به جرم هک کردن توئیتر
یک هکر معروف انگلیسی، بعد از یک سال در اسپانیا به جرم نفوذ به توئیتر دستگیر شد.

 به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا، یک فرد انگلیسی در تابستان گذشته به جرم هک شدن حساب ۱۳۰ توابع مشهور در توئیتر در اسپانیا دستگیر شد و وزارت دادگستری ایالات متحده چندی پیش اعلام کرد که جوزف اوکانر در  استراحتگاه شهر ساحلی استپونا اسپانیا با صدور قرار بازداشت بین المللی دستگیر شده است.

وی در ایالات متحده به اتهام دست داشتن در یک هک گسترده توئیتر متهم شده است که حساب تعدادی از سیاستمداران برجسته، مشاهیر و بزرگان فناوری در ژوئیه ۲۰۲۰ را به خطر انداخته است. دادستان‌ها همچنین اوکانر را در برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی TikTok و Snapchat و "گفت‌وگوی سایبری با یک نوجوان" متهم کرده‌اند.

یک شکایت کیفری در دادگاه فدرال در منطقه شمالی کالیفرنیا نیز بر علیه او ثبت شده و اوکانر متهم به گفتگوی سایبری، برقراری ارتباطات اخاذی و تهدیدآمیز و دسترسی عمدی و بدون مجوز به رایانه است.

اوکانر، که با نام مستعار اینترنتی PlugWalkJoe شناخته می‌شود، در مصاحبه‌های پلیس تخلف را انکار کرد و در طول نقض امنیت پررنگ، توئیت‌های جعلی از تعدادی از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی پر مخاطب ارسال شده و از پیروان خواستار پرداخت‌های بیت کوین برای آن‌ها شدند.

هک کردن حساب توئیتری افراد مشهور توسط اوکانر 

وی در جریان هک حساب‌های افراد مشهور در توئیتر هم‌دست دیگری نیز داشته که گراهام ایوان کلارک ۱۸ ساله است و او در شمال کالیفرنیا دستگیر شده و در این زمینه نقش کلیدی داشته است. وی قرار است سه سال را در زندان مخصوص بزهکاران نوجوان سپری کند.

در هک توئیتری ژولای سال ۲۰۲۰ حساب‌های افرادی نظیر جو بایدن، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا، باراک اوباما، بیل گیتس، وارن بافت، بنیامین نتانیاهو، جف بزوس، مایکل بلومبرگ و ... هک شده و از دسترس آن‌ها خارج شده بودند.

نظر شما