به این دلایل در مصرف گیلاس زیاده روی نکنید

۱۴۰۰/۰۴/۳۱ - ۲۲:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۲۱۰۲۶۵
به این دلایل در مصرف گیلاس زیاده روی نکنید
متخصصان آمریکایی می‌گویند زیاده روی در مصرف گیلاس می‌تواند برای بدن مضر باشد.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از مَشد، گیلاس از محصولات باغی پرطرفدار است. گرچه این میوه  دارای خواص بی شماری است، اما برخی متخصصان می‌گویند نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

از جمله دلایلی که این متخصصان بر آن تاکید دارند سطح بالای قند موجود در گیلاس به ویژه در گیلاس خشک است. یک فنجان گیلاس خشک دارای ۳۰ گرم شکر و  این موضوع درباره گیلاس تازه ۲۰ گرم است.

یکی از دلایلی که متخصصان همواره بر مضر بودن نوشابه تاکید دارند، سطح بالای قند آن است. این در حالی مطرح می‌شود که یک قوطی نوشابه کوکاکولا تنها ۳۹ گرم شکر دارد.

در سوی مقابل، باید به یاد داشت گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان ها، فیبر و فولیک اسید است و نباید آن را از رژیم غذایی حذف کرد. با این حال، به دلیل سطح بالای قند این میوه نباید در مصرف آن زیاده روی کرد.

اگر از جمله افرادی هستید که گیلاس زیاد مصرف می‌کنید، متاسفانه باید بدانید که احتمالا بدون آنکه بدانید کرم‌های موجود در آن را نیز میل کرده اید. با این حال، خبر خوشحال کننده این است که خوردن این کرم‌ها برای بدن مضر نیست.

اگر در زمان خوردن گیلاس بسیار دقت می‌کنید و شاهد کرم در آن نیستید، خبر بد این است که کشاورز احتمالاً از سطح بالای آفت کش‌ها بدین منظور استفاده کرده است. براساس اعلام روزنامه تایم، گیلاس یکی از ۱۲ میوه‌ای است که بیشترین آفت کش در مراحل کاشت، داشت و برداشت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرکز بهداشت محیط و زندگی آمریکا در گزارشی اعلام کرد حتی مصرف دوز پایین آفت کش‌ها می‌تواند باعث بروز مشکلات متعددی از جمله اختلال حافظه، افسردگی، مشکلات تنفسی، و سقط جنین شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از گیلاس‌های ارگانیک بهره ببرید.

گرچه گیلاس‌های ارگانیک مملو از کرم‌های ریز و درشت هستند، اما ضررشان برای بدن بسیار کمتر از گیلاس‌های بدون کرمی است که با آفت کش‌های فراوان تولید شده اند. توصیه می‌شود گیلاس‌ها را به مدت دستکم نیم ساعت در آب خنک که دارای میزان کمی نمک است بخیسانید. در این حالت احتمال خروج کرم‌ها از آن زیاد است.

 

نظر شما