قیمت این الماس آبی رنگ ۳۹ میلیون پوند است! +تصاویر

۱۴۰۱/۰۲/۱۸ - ۲۱:۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۳۲۶۵۸۱
قیمت این الماس آبی رنگ ۳۹ میلیون پوند است! +تصاویر
الماس آبی De Beers بزرگترین الماس آبی رنگ و گرانقیمت ترین الماس جهان به قیمت ۳۹ میلیون یعنی ۲ میلیون پوند بیش از قیمت تخمینی فروخته شد.

به گزارش برنا؛ الماس آبی ۱۵.۱۰ قیراطی De Beers، پس از اینکه در ساتبیز (Sotheby’s) هنگ کنگ به فروش رسید؛ به یکی از با ارزش ترین الماس هایی تبدیل شد که تا کنون در حراجی عرضه شده است.

این سنگ که پس از هفت دقیقه مناقصه به قیمت ۲ میلیون پوند بیش از قیمت تخمینی خود فروخته شد، بزرگترین الماس آبی رنگی است که تاکنون توسط موسسه گوهرشناسی آمریکا درجه بندی شده است.

بزرگ ترین الماس آبی جهان

تنها ۵ الماس آبی بیش از ۱۰ قیراط تا کنون به حراج گذاشته شده بود و این اولین الماسی است که از ۱۵ قیراط فراتر می رود.

این سنگ توسط پترال دایموندز در معدن کولینان آفریقای جنوبی در آوریل ۲۰۲۱ کشف شد.

قبل از فروش، این سنگ در نیویورک، لندن، دبی، امارات، شانگهای، پکن، شنژن و تایپه به نمایش درآمد.

پیش از فروش، فرانک اورت، معاون ارشد و مدیر فروش جواهرات ساتبیز گفت که الماس آبی کولینان De Beers در سطوح مختلف قابل توجه است:

– در اندازه بسیار نادر است.

-از لحاظ داخلی بی عیب و نقص است.

-برش بی نظیری دارد.

-رنگ آن بسیار متمایز است.

بزرگ ترین الماس آبی جهان

موسسه گوهرشناسی آمریکا (GIA) این سنگ را به رنگ آبی رنگارنگ (Fancy Vivid Blue) درجه بندی کرده است. این رنگ از نادرترین درجات رنگی در الماس هاست. الماس آبی از هر نوعی در بازار کمیاب تر بوده، اما این مورد نادرترین الماس آبی جهان به شمار می آید.

شکل گرفتن گرانقیمت ترین الماس آبی رنگ جهان صدها میلیون سال طول کشیده است. این سنگ خارق‌العاده قطعاً یکی از بهترین مخلوقات طبیعت است. الماس زیبا و بی بدیل De Beers به دست یکی از ماهرترین تراش دهندگان جهان به این زیبایی رسیده است. این اثر هنری چشمگیر همتراز بزرگترین و ارزشمند ترین آثار هنری است که تاکنون در حراجی ها به فروش رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز