چرا مجرد‌ها ازدواج نمی‌کنند؟

۱۴۰۲/۰۳/۳۰ - ۱۶:۲۵:۱۷
کد خبر: ۱۳۳۲۵۶۴
چرا مجرد‌ها ازدواج نمی‌کنند؟
نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد برخلاف باور عمومی درباره بی رغبتی مجرد‌ها به ازدواج، اکثر جوانان مجرد مایل به تشکیل خانواده هستند، اما آنچه نرخ ازدواج را پایین آورده، شرایط سیاسی و اقتصادی در کشور است.

به گزارش برنا؛ حجم بالای تبلیغات درباره ازدواج و فرزندآوری با بودجه‌های عظیم دولتی، ناشی از این پیش فرض است که فرهنگ ازدواج در کشور تضعیف شده و جوانان مجرد علاقه‌ای به تشکیل خانواده ندارند.

آن‌ها که درباره ازدواج جوانان آدرس غلط می‌دهند، انگشت اتهام را متوجه فضای مجازی می‌کنند و تلاش دارند چنین القا کنند که شبکه‌های اجتماعی، دختر‌ها و پسر‌های ایرانی را از ازدواج و خانواده و فرزندآوری دور کرده است.

162472_119اما نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد مشکل عدم ازدواج جوانان، بی رغبتی آن‌ها به تشکیل خانواده نیست و بودجه‌های فرهنگ‌سازی، باید در بخش‌های مهم دیگری هزینه شود تا موانع عمدتا اقتصادی پیش پای جوانان برای ازدواج از میان برداشته شود.

در نظرسنجی کانال خبرفوری که بالغ بر ۶۰هزار شرکت‌کننده داشت، جدای از افراد بی‌نظر و غیرمجرد، از حدود ۷۰درصد شرکت‌کنندگان مجرد نظرسنجی، ۵۳درصد مایل به تشکیل خانواده بوده و در مقابل تنها ۲۰درصد تمایلی نداشتند.

این آمار‌ها نشان می‌دهد عامل اصلی کاهش نرخ ازدواج، ترس از شرایط اقتصادی و اجتماعی است و به لحاظ فرهنگی، اکثر جوانان هنوز مایل به تشکیل خانواده هستند و فرهنگ خانواده گرایی تضعیف نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
0
0
سلام حالا که بیشتر جوانان تمایل به ازدواج دارنددولت باید مسکن ارزان دراختیار آنها قراردهدودانشگاه ها باید جوانان راباتوجه مشاغل موردنیاز کشور آموزش دهندوفارغ التحصیل بیکارنداشته باشیم تاجوان شغل ومسکن داشته باشد ودغدغه ازدواج نداشته باشد
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز