املت گوجه فرنگی قهوه خانه ای را در ۸ مرحله درست کنید!

۱۴۰۱/۰۴/۰۳ - ۱۱:۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۳۴۲۴۰۱
املت گوجه فرنگی قهوه خانه ای را در ۸ مرحله درست کنید!
املت گوجه فرنگی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود.

به گزارش برنا؛ املت قهوه خانه ای یا املت رب گوجه فرنگی یکی از انواع صبحانه های بسیار خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که به دلیل اینکه خیلی فوری آماده می شود، در قهوه خانه های و کافه ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت قهوه خانه ای در ادامه با ما همراه باشید.

طرز تهیه املت قهوه خانه ای

مواد لازم برای ۲ نفر

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۴ عدد

روغن مایع به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

آب جوش ۴ قاشق غذاخوری

مرحله اول

برای تهیه املت ربی خوشمزه به روش قهوه خانه ای ابتدا یک تابه مناسب روی حرارت قرار دهید. معمولا در قهوه خانه ها برای تهیه املت ربی از تابه های یک نفره از جنس “روی” استفاده می شود. در ادامه حدود ۶ تا ۸ قاشق روغن مایع به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

اضافه کردن پیاز در املت قهوه خانه ای خیلی متداول نیست، اما بعضی از قهوه خانه ها به درخواست مشتری پیاز هم به املت اضافه می کنند. اگر شما هم می خواهید این املت را با پیاز درست کنید، برای شروع یک پیاز کوچک را پوست بگیرید.

مرحله سوم

حالا پیاز را به صورت مستقیم درون تابه روی حرارت رنده کنید، سپس کمی تفت دهید تا پیاز به خوبی سبک شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را با آب جوش داخل یک کاسه کوچک ترکیب می کنیم تا رقیق شود، سپس به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

مهم ترین دلیل خوشمزه شدن املت های قهوه خانه ای سرخ کردن رب گوجه فرنگی است. رب گوجه فرنگی را به خوبی با حرارت بالا تفت می دهیم تا خوشرنگ شود و طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی سرخ شد و به روغن افتاد، تخم مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم. سپس به مقدار دلخواه نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و کمی صبر می کنیم تا سفیده های تخم مرغ کمی سفت شوند.

مرحله ششم

اگر پس از اضافه کردن تخم مرغ ها بلافاصله املت را هم بزنیم، سفیده تخم مرغ باعث می شود رنگ املت سفید شود. اما اگر اجازه دهیم سفیده های تخم مرغ سفت شوند، سپس املت را هم بزنیم، در پایان املت خوشرنگ تری خواهیم داشت.

مرحله هفتم

یکی دیگر از نکاتی که باید در تهیه املت قهوه خانه ای مدنظر داشته باشیم این است که باید در ریختن روغن دست و دل باز باشیم، چون اگر روغن این غذا کم باشد، در پایان املت به طور کامل به تابه می چسبد و کیفیت لازم را نخواهد داشت.

مرحله هشتم

هم زدن املت را تا زمانی که تخم مرغ به طور کامل بپزد، ادامه می دهیم، سپس اجازه می دهیم املت روغن بیندازد و جا بیفتند. در پایان املت را در همان تابه سرو می کنیم. در کنار این املت خوشمزه پیاز و نان بربری تازه را فراموش نکنید.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز