انجام این کارها در سفر جاده ای ممنوع !

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۱:۰۰:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۴۵۳۵
انجام این کارها در سفر جاده ای ممنوع !
همیشه برای سفر‌ها دنبال کار‌هایی هستیم که باید آن‌ها را قبل یا حین سفر انجام دهیم. اما این بار با ما همراه باشید تا شما را با کارهای ممنوعه در سفر خصوصا جاده ای آشنا کنیم .

به گزارش برنا؛ برای انجام‌دادن آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم. آیا تا‌به‌حال به این فکر کرده‌اید که چه‌کارهایی را نباید انجام داد؟ در این‌مقاله قرار است درباره نباید‌های سفر‌های جاده‌ای صحبت کنیم. اگر اقدام به خرید بلیط اتوبوس کرده‌اید، حتما این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

سفر با اتوبوس، قطار یا خودروی شخصی ویژگی‌های خود را دارند. هر‌کس با سلیقه و شرایط خود وسیله‌ای را برای سفر انتخاب می‌کند. برنامه‌‌ریزی برای سفر و آشنایی با باید‌ها و نباید‌های طول سفر از موارد ضروری هستند که باید قبل از سفر درباره آن‌ها مطالعه کنید.

گاهی اوقات عدم رعایت برخی موارد ساده شما را با مشکلاتی درگیر می‌کند که ممکن است  کل سفر را تحت‌تاثیر قرار دهد. پس کمی مطالعه و دقت شما را از این‌مشکلات نجات می‌دهد و طعم سفر را برای شما خوش‌تر خواهد کرد.

در ادامه مقاله کار‌هایی را خواهیم گفت که باید از انجام آن‌ها پرهیز کنید. حتما دقت کنید که به بهترین نحو موارد را رعایت کنید تا سفر خوبی داشته باشید.

اعتماد به همه افراد

در سفر جاده‌ای یا سفر با اتوبوس با افراد زیادی برخورد خواهید داشت. شما حین سفر باید سیاست خاصی داشته باشید. بهتر است به همه اعتماد کنید ولی به هیچ‌کس اعتماد نداشته باشید. همیشه حدوحدود نزدیکی به افراد غریبه را بدانید و تا جایی به آن‌ها نزدیک شوید که برای سفر شما مشکلی ایجاد نشود.

نمی‌توانید در سفر خود با هیچ‌کس دوست نشوید یا با کسی صحبت نکنید. این‌کار‌ها سفر شما را تلخ خواهد کرد و زیبایی‌هایی را از سفر شما می‌گیرد. اما همیشه بدانید که همه افراد قابل‌اعتماد نیستند و بهتر است مراقب باشید.

رهاکردن برنامه سفر

برنامه سفر خود را بی‌خیال نشوید. کنارگذاشتن برنامه سفر شما را دچار اختلال خواهد کرد. نداشتن برنامه در سفر باعث می‌شود تا سفر را به پایان برسانید و حسرت‌ها و پشیمانی‌های زیادی را با خود سوغاتی بیاورید.

جداشدن از تور یا اتوبوس بدون اطلاع

اگر با اتوبوس یا تور سفر می‌کنید حتما طبق برنامه‌ای که اعلام می‌شود عمل کنید. اگر به شما 15 دقیقه فرصت پیاده شدن از وسیله داده می‌شود، بهتر است در همان 15 دقیقه به وسیله بازگردید. اگر قرار است از برنامه خارج شده یا به‌جای دور‌تری بروید حتما راننده یا دیگر مسئولان را از کار خود مطلع کرده و از آن‌ها اجازه بگیرید.

نشان‌دادن جای پول و اشیای گران‌قیمت خود به دیگران

در سفر حفاظت از وسایل شخصی شما با خودتان است. پس سعی کنید محل مخفی پول، جواهرات یا اشیای گران‌بهای خود را مخفی نگه دارید و درباره آن با کسی صحبت نکنید.

حمل وسایل غیر‌ضروری

سبک سفر کنید. هر چیزی که در سفر نیاز دارید را در چمدان خود بچینید. اما از برداشتن وسایل غیر‍‌ضروری که احتمال استفاده از آن‌ها خیلی کم است پرهیز کنید.

نادیده‌گرفتن بهداشت و ایمنی

در سفر خود حتما نکات ایمنی و بهداشت را در همه موارد رعایت کنید. هیچ‌کس دوست ندارد حال خوب خود را با بیماری یا بد‌حالی در سفر عوض کند. پس برای صرف غذا یا هنگام استفاده از وسایل عمومی تا جایی که می‌توانید بهداشت را رعایت کنید.

حتما وسایل بهداشتی به همراه داشته باشید. اگر برای سفر خود اقدام به خرید بلیط اتوبوس کرده‌اید، موارد ایمنی مانند بستن کمربند یا راه نرفتن در اتوبوس را رعایت کنید. رعایت نکات بهداشتی و همچنین نکات ایمنی برای سلامت شما و هم‌سفران لازم و ضروری است.

خالی‌کردن شارژ تلفن همراه

از وسیله‌های خود بهینه استفاده کنید. سعی کنید برای انتهای مسیر هم کمی از شارژ گوشی تلفن همراه خود را حفظ کنید تا بتوانید در صورت لزوم از آن استفاده کنید یا تماس واجبی برقرار کنید.

به‌هم‌ریختن نظم وسایل

اگر نیاز به استفاده از یکی از وسایل خود دارید سعی کنید ترتیب بقیه وسایل را به هم نزنید. در راه یا توقف‌های میان‌راهی وسایل خود را بیرون نریزید چون احتمال گم‌شدن و جا‌ماندن آن‌ها را افزایش می‌دهد.

عدم استفاده از نقشه در سفر با خودروی شخصی

اگر با خودروی شخصی در جاده هستید، مسئولیت‌های شما بیشتر خواهد بود. باید همه موارد ایمنی خودرو را از قبل کنترل کرده باشید. وسایل را به‌درستی در ماشین قرار داده باشید. جاده را از قبل بررسی کرده باشید و اگر به آن تسلط ندارید بهتر است، از نقشه‌های آنلاین برای مسیر‌یابی بهتر استفاده کنید.

در طول مسیر از شوخی پرهیز کنید و همه قوانین راهنمایی‌و رانندگی را با‌دقت رعایت کنید. اگر اقدام به خرید بلیط اتوبوس کنید، از وظایف شما کاسته خواهد شد ولی باید‌ها و نباید‌های دیگری که گفته شد را باید در‌نظر داشته باشید و در انجام آن‌ها کوتاهی نکنید.

تنظیم نکردن صندلی‌ها

اگر دوست دارید سفر خوب و راحتی را تجربه کنید از همه امکانات سفر به‌خوبی استفاده کنید. هنگام سوار‌شدن به اتوبوس صندلی خود را در موقعیتی تنظیم کنید که بهترین حالت را برای نشستن شما داشته باشد.

اگر حین سفر خواستید استراحت کرده یا موقعیت دیگری داشته باشید حتما آن را مجددا تنظیم کنید. اگر در تنظیم آن مشکلی داشته باشید حتما از مسئول اتوبوس بخواهید به شما در این‌موضوع کمک کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز