شکار خورشیدگرفتگی از نمای بسیار نزدیک

۱۴۰۱/۰۴/۱۳ - ۰۹:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۶۶۳۲
شکار خورشیدگرفتگی از نمای بسیار نزدیک
روز چهارشنبه ۲۹ ژوئن، فضاپیمای متعلق به ناسا تصویری از ماه را در حال عبور از مقابل خورشید ثبت کرد.

به گزارش برنا؛ رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا، خورشید گرفتگی را از زاویه منحصر به فرد خود در فضا و تنها نقطه‌ای که این ماه گرفتگی قابل مشاهده بود، رصد کرد. بر اساس گزارش ها، در اوج کسوف ماه ۶۷ درصد خورشید را پوشانده بود.

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید (SOD) معمولا خورشید را با هدف بررسی تغییرات آب و هوایی، یا تابشی که روی زمین تاثیر می‌گذارد مورد بررسی قرار می‌دهد. مواردی که این رصدخانه مورد مطالعه قرار می‌دهد شامل میدان مغناطیسی خورشید، لکه‌های خورشیدی و سایر جنبه‌هایی است که بر فعالیت در طول چرخه منظم ۱۱ ساله خورشیدی تأثیر می‌گذارد.

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید، چگونگی ایجاد فعالیت‌های خورشیدی و وتغییرات آب و هوای فضا را مطالعه می‌کند. اندازه گیری‌های این فضاپیما از فضای داخلی خورشید، جو، میدان مغناطیسی و انرژی خروجی به ما کمک می‌کند تا ستاره‌ای که حیات ما به آن وابسته است بهتر درک کنیم.

رصدخانه پویایی‌شناسی خورشید، در فوریه ۲۰۱۰ پرتاب شد و بخشی از برنامه‌های فضاپیمای خورشیدی ناسا و اداره ملی اقیانوسی و جوی را تشکیل می‌دهد.

ناسا طی ماموریتی به منظور تماشای نزدیک خورشید، کاوشگر خورشیدی پارکر را برای بررسی تاج یا ناحیه بیرونی فوق‌گرم خورشید فرستاده است و ماهواره‌های دیگر از فاصله‌های دورتر پدیده‌های مربوط به خورشید را مورد بررسی قرار می‌دهند.

 

نظر شما