با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

۱۴۰۱/۰۴/۱۵ - ۱۱:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۴۷۴۷۳
با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید
غذاهای دریایی معمولاً به روش‌های مختلفی با توجه به ذائقه غذایی مردمان هر کشوری سرو می‌شوند. با این حال، اکثر این غذاها به صورت خام و سرد بر روی میز می‌آیند و در واقع به دلیل جلوگیری از هدر رفتن خاصیت‌های آن، از پختن آن‌ها صرف نظر می‌کنند و به صورت خام میل می‌کنند.

به گزارش برنا؛ گران‌ترین غذای دریایی جهان می‌تواند برای برخی از افراد خوشمزه‌ترین طعم  و برای برخی دیگر مزه‌ای ناخوشایند داشته باشد. در واقع این خاصیت غذاهای دریایی است که برخی از افراد عاشقانه آن را دوست دارند و برخی دیگر حتی نمی‌توانند آن‌ها را مزه کنند.

برخی از غذاهای دریایی جزو غذاهای لوکس در سراسر دنیا به‌شمار می‌رود و قیمت بالایی نسبت به سایر غذاها در رستوران‌ها دارند. معمولاً در میز غذای خیلی از کشورها مانند ژاپن که از چند بخش به دریاهای مختلف محدود شده‌اند، بشقاب‌های غذاهای دریایی بسیاری مشاهده می‌شود و ذائقه غذایی آن‌ها بیشتر غذاهای دریایی را می‌طلبد. از همین رو بشقاب‌های دریایی در این کشورها بسیار متنوع است و انواع و اقسام آبزیان و گیاهان دریایی را می‌توانید در وعده‌های غذایی آن‌ها مشاهده نمایید.

گران‌ترین غذای دریایی جهان تنها محدود به یک غذا نمی‌شود، چراکه انواع مختلفی از غذاها مانند ماهی‌ها، خاویار و سایر جانداران دریایی را شامل می‌شود و پخت و سرو هر یک از آن‌ها نیز از روش‌های خاصی پیروی می‌کند.

در ادامه قصد داریم تا به معرفی چند مورد از گران‌ترین غذاهای دریایی جهان بپردازیم. با ما همراه باشید تا با این غذاها بیشتر آشنا شوید.

گران‌ترین غذای دریایی جهان چیست؟

غذاهای دریایی معمولاً به روش‌های مختلفی با توجه به ذائقه غذایی مردمان هر کشوری سرو می‌شوند. با این حال، اکثر این غذاها به صورت خام و سرد بر روی میز می‌آیند و در واقع به دلیل جلوگیری از هدر رفتن خاصیت‌های آن، از پختن آن‌ها صرف نظر می‌کنند و به صورت خام میل می‌کنند. همچنین باید در نظر داشته باشید که اغلب غذاهای دریایی دارای بوی خاصی هستند و ممکن است باب میل برخی افراد نباشد. گران‌ترین غذای دریایی جهان که قصد داریم در ادامه به شما معرفی کنیم، بیشتر به دلیل نادر بودن آبزیانی که در پخت آن‌ها به کار رفته است گران هستند و در این مطلب قصد داریم تا از غذاهایی با روکش‌های طلا نام بیاوریم! بنابراین برای آشنایی با این غذاهای لوکس و منحصربه‌فرد در ادامه با ما باشید.

ماهی تُن باله آبی

ماهی تن باله در صدر لیست گران‌ترین غذای دریایی جهان قرار دارد و یکی از نادرترین ماهی‌های موجود در دنیا به‌شمار می‌رود. طبق بررسی‌های انجام شده توسط IUCN ماهی تن باله آبی یکی از گونه‌های بسیار نادر و در معرض خطر انقراض می‌باشد و از همین رو شکار آن در بسیاری از مناطق دنیا غیر قانونی است! با این حال، در سال ۲۰۱۶ یک ماهی تن باله آبی به وزن ۲۲۱ کیلوگرم به قیمت باور نکردنی ۱.۵۸ میلیون دلار به فروش رسید و در سال ۲۰۱۹ نیز یکی دیگر از این ماهی با وزن ۲۷۷ کیلوگرم به قیمت بالای ۳.۱ میلیون دلار فروخته شد.

این ماهی به ویژه در کشور ژاپن جزو غذاهای لوکس و البته پرطرفدار به‌شمار می‌آید، دلیل پرطرفدار بودن آن طعم لذیذ و چربی بالای گوشت این ماهی می‌باشد و همچنین بسیاری بر این باور هستند که ماهی تن باله آبی می‌تواند بهترین انتخاب برای سوشی به‌شمار بیاید.

خاویار الماس؛ Almas Caviar

خاویار الماس را می‌توان الماسی در بین غذاهای دریایی دانست. همانطور که می‌دانید انواع خاویار از قیمت بالایی برخوردار هستند، اما خاویار الماس را می‌توان گران‌ترین غذای دریایی جهان به‌شمار آورد، چراکه بسیار نادر بوده و متعلق به گونه خاصی نیست. خاویار الماس به دلیل رنگ شفاف و طلایی که دارد به این نام شهرت داشته که در واقع تخم ماهی‌های زال می‌باشد.

این نوع  خاویار در همه جای دنیا با نام خاویار الماس شناخته می‌شود، جالب است بدانید که خواستگاه اصلی آن کشور ایران می‌باشد و همچنین خاویارهای زال ایرانی در جهان از شهرت بالایی برخوردار می‌باشند. قیمت حدودی که برای این خاویار در نظر گرفته می‌شود ۱۵ هزار دلار برای ۴۵۰ گرم می‌باشد.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

خاویار فیل ماهی

نوع دیگر خاویار که می‌تواند در لیست گران‌ترین غذای دریایی جهان قرار بگیرد، خاویار فیل ماهی است. این خاویار نیز بسیار نادر بوده و محل زندگی این نوع خاویار دریای خزر می‌باشد. خاویار فیل ماهی را می‌توان مانند سایر خاویارها به عنوان وعده صبحانه به همراه زرده تخم مرغ میل کرد، با این حال، عطر و طعم خاویار فیل ماهی نسبت به سایر خاویارها بهتر و لذیذتر می‌باشد. ظاهر این خاویار مشابه با خاویار سایر ماهی‌های خاویاری مانند سیبری، تاس ماهی و امپریال بوده و تخم‌های درشت و شفاف به رنگ سیاه می‌باشد. قیمت خاویار فیل ماهی در حدود ۵ هزار دلار در ۴۵۰ گرم تخمین زده شده است.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

بچه مارماهی؛ Baby snake fish

شاید برای شما عجیب باشد که چرا بچه مار ماهی باید در فهرست گران‌ترین غذای دریایی جهان قرار بگیرد! باید بدانید که بچه مار ماهی در گذشته بیشتر یکی از غذاهای متداول برای قشر کارگر بوده است و در برخی موارد برای دام‌ها نیز مورد استفاده قرار میگرفته سات. اما امروزه با شکار بی‌رویه این جانداران، بچه مار ماهی جزو حیوانات نادر به حساب می‌آید که گونه‌ای در حال انقراض است. اگرچه شکار بچه مارماهی‌ها در موارد بسیاری غیر قانونی به‌شمار می‌آید، اما این غذا در برخی از رستوران‌های جهان قیمتی بالغ بر ۲ هزار دلار دارند.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

شاه میگو فریتاتا؛ King Shrimp Frittata

شاه میگو فریتاتا یکی از غذاهای لوکس به‌شمار می‌آید که خواستگاه آن کشور ایتالیا و شهر نیویورک می‌باشد. در واقع، فریتاتا یک املت بسیار ساده ایتالیایی بوده که به عنوان صبحانه سرو می‌شود و ایتالیایی‌ها بسیار به آن علاقمند هستند. اما این غذا زمانی جذاب می‌شود که خرچنگ و سایر مخلفات به آن اضافه شده و طعم و مزهٔ جدید و منحصربه‌فردی را رقم می‌زد. شاه میگو فریتاتا اولین بار در شهر نیویورک کشف شد، زمانی که در این غذا خاویار سوروگا و شاه میگو به همراه ۶ تخم مرغ و سایر مخلفات با یکدیگر ترکیب شدند و باعث ایجاد طعم جادویی شدند که امروزه در رستوران‌های جهان قیمتی بالغ بر هزار دلار دارد.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

ماهی بادکنکی؛ Pufferfish

ماهی بادکنکی که با نام فوگو هم شناخته می‌شود یکی از سمی‌ترین ماهی‌های جهان به‌شمار می‌رود که مقداری از سم آن می‌تواند جان ۱۰ انسان را بگیرد و به همین دلیل است که این ماهی در بسیاری از رستوران‌های جهان سرو نمی‌شود. اما چیزی که باعث جذابیت ماهی بادکنکی شده است، طعم و مزه ویژه آن بوده که در کشور ژاپن نیز از طرفداران بسیاری برخوردار است و از آن به عنوان تاپینگ سوشی استفاده می‌شود.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

سوپ بودا؛ The Buddah Jumps Over the wall fish soup

بشقاب بودا یکی دیگر از غذاهای لوکس در لیست گران‌ترین غذای دریایی جهان می‌باشد که نام کامل آن، ” بودا از دیوار می‌پرد” یا به انگلیسی “the Buddha Jumps Over the Wall” می‌باشد. این غذا با نام عجیبی که دارد یکی از لوکس‌ترین سوپ‌های جهان به‌شمار می‌رود که خواستگاه آن کشور چین می‌باشد. بشقاب بودا در چین به صورت‌های مختلفی تهیه می‌شود، اما در کشور انگلستان به دلیل اضافه کردن ترکیبات گران‌قیمت مانند خیار دریایی، قارچ گلی ژاپنی، بال کوسه ماهی و آلابون یکی از گران‌ترین غذای دریایی جهان به‌شمار می‌رود. یک کاسه از این سوپ در شهر لندن حدود ۱۷۰ هزار دلار قیمت دارد.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

شاه صدف کافین بِی؛ Coffin by kibg Oyster

این روزها صدف‌ها به یکی از محبوب‌ترین غذاهای دریایی تبدیل شده‌اند، با این حال این غذاها در گذشته بیشتر به عنوان غذاهای ارزان‌قیمت شناخته می‌شدند. شاه صدف کافین بِی که خواستگاه آن‌ها کشور استرالیا می باشد، تنها در خلیج کافین استرالیا پیدا می‌شوند که برخی از آن‌ها قیمتی بالغ بر ۱۰۰ دلار دارند. در برخی مواقع ممکن است وزن یک شاه صدف کافین بِی به ۱ کیلوگرم هم برسد! نحوه سرو شاه صدف کافین بِی به صورت خام و با کمی آبلیموی تازه می‌باشد.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

حلزون آبالون؛ Snail abalone

حلزون آبالون یکی از شناخته شده‌ترین و گران‌ترین غذاهای دریایی است که گوشت طعم دار و لذیذی دارد که صدف‌های این حلزون به رنگ رنگین کمان می‌باشند. جالب است بدانید که حلزون‌های آبالون یکی از غذاهای محبوب در جنوب شرقی آسیا و آمریکای لاتین می‌باشند که به دلیل صید بی‌رویه، امروزه به صورت نادر یافت می‌شوند و به همین دلیل جزو غذاهای دریایی گران محسوب می‌شوند.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

 

گـران‌ترین غذاهای دریـایی به ترتیب عبارت‌اند از :

  1. ماهی تُن باله آبی
  2. خاویار الماس
  3. خاویار فیل ماهی
  4. بچه مار ماهی
  5. شاه میگو فریتاتا
  6. ماهی بادکنکی
  7. بشقاب بودا
  8. شاه صدف کافین بِی
  9. حلزون آبالون

 گران‌ترین خاویار جهان چیست ؟

اما خاویار الماس را می‌توان گران‌ترین غذای دریایی جهان به‌شمار آورد، چراکه بسیار نادر بوده و متعلق به گونه خاصی نیست. خاویار الماس به دلیل رنگ شفاف و طلایی که دارد به این نام شهرت داشته که در واقع تخم ماهی‌های زال می‌باشند. قیمت حدودی که برای این خاویار در نظر گرفته می‌شود ۱۵ هزار دلار برای ۴۵۰ گرم می‌باشد.

گران‌ترین غذای دنیا چیست؟

در رأس فهرست گران‌ترین غذای جهان، ماهی تن آبی است. قیمت این ماهی می‌تواند به بیش از ۵۰۰۰ دلار در هر پوند برسد. ماهی تن آبی با ارزش ۶۰۰ پوند به قیمت ۱.۸ میلیون دلار در بازار ماهی تو یوسو در توکیو در ژانویه ۲۰۲۰ فروخته شد.

با گران‌ترین غذاهای جهان آشنا شوید

 

 

 

 

نظر شما