ردپای فضانوردان روی کره ماه منتشر شد+عکس

۱۴۰۱/۰۵/۲۵ - ۱۱:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۴۱۸۹
ردپای فضانوردان روی کره ماه منتشر شد+عکس
پیج رسمی ماموریت آرتمیس ناسا تصاویری از رد چرخ ماه‌نورد ۱۲ فضانوردی که بر قمر زمین پا گذاشتند در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است.

به گزارش برنا؛ ناساآرتمیس با انتشار این تصویر نوشت: برخی از معمول‌ترین درخواست‌هایی که برای تصاویر دریافت می‌کنیم مربوط به کهکشان‌های دوردست در جهان ما نیستند بلکه رد ۱۲ نفری هستند که بر روی نزدیک‌ترین همسایه کیهانی ما راه رفته‌اند: کره ماه

124391

از آن جا که هیچ باد یا بارانی در ماه وجود ندارد، ردپای فضانوردان بر روی سطح این قمر باقی می‌ماند. ما با استفاده از مدارگرد شناسایی ماه می‌توانیم ماه را با جزئیات زیاد مشاهده و بررسی کنیم. ناسا آرتمیس تصاویری از رد به جا مانده از ماه‌نورد فضانوردان منتشر کرده است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

نیل آرمسترانگ و باز آلدرین، فضانوردان آپولو ۱۱ در طول ماه‌پیمایی خود مسافتی حدود ۱۰۰۵ متر را پیمودند در حالی فضانورد دیگری به نام مایکل کالینز در ماژول فرماندهی در مدار ماه منتظر بازگشت آن‌ها بود.

پیت کنراد و آلن بین، فضانوردان آپولو ۱۲ در طول ماه‌پیمایی خود حدود ۲۳۱۶ متر را طی کردند در حالی که فضانورد دیگری به نام ریچارد گوردون در مدار ماه منتظر آن‌ها بود.

آلن شپرد و اد میچل فضانوردان آپولو ۱۴ بودند که در طول ماه‌پیمایی خود حدود ۳۹۶۲ متر مسیر پیمودند در حالی که استوارت روزا مانند گوردون و کالینز در مدار منتظر بازگشت آن‌ها بود.

دیو اسکات و جیمز اروین فضانوردان آپولو ۱۵ بودند که با کمک یک ماه‌نورد مسافت ۲۷.۹ کیلومتری را طی کردند و آلفرد وردن در مدار منتظر آن‌ها ماند.

جان یانگ و چارلز دوک فضانوردان مامورت آپولو ۱۶ بودند. این دو نیز با کمک یک ماه‌نورد مسافت ۲۶.۸ کیلومتری را طی کردند و توماس متینگلی در مدار ماند.

در نهایت تصویر آخر متعلق به ژن سرنان و هریسون اشمیت است. این دو فضانورد ماموریت آپولو ۱۷ نیز از یک ماه‌نورد برای حرکت روی سطح ماه استفاده کردند و بیشترین مسافت طی شده تا کنون یعنی ۳۵.۷ کیلومتر را روی سطح قمر زمین پیمودند در حالی که رونالد ایوانز در مدار منتظر آن‌ها بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز