یک درمان خوشمزه برای فشار خون بالا

۱۴۰۱/۰۵/۲۸ - ۱۱:۰۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۶۴۶۶۷
یک درمان خوشمزه برای فشار خون بالا
تحقیقات نشان داده است که فلاوانول های موجود در کاکائو می توانند به کاهش فشار خون کمک کنند.

به گزارش برنا؛ سلامت قلب و عروق برای سلامت کلی بدن ضروری است. عوامل خطر بیماری‌های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد تا خطر عوارض بعدی کاهش یابد. افراد همچنین می‌توانند با داشتن سبک زندگی سالم به جلوگیری از افزایش فشار خون کمک کنند.

قلب خون را در سراسر بدن پمپاژ می‌کند و اکسیژن و مواد مغذی مورد نیاز برای عملکرد آن را تأمین می‌کند. محققان به طور مداوم در حال بررسی عواملی هستند که بر سلامت قلب و عروق تأثیر می‌گذارد و آن را بهبود می بخشد.

نتایج مطالعه اخیر نشان داد که فلاوانول های کاکائو ممکن است با کاهش سفتی شریان‌ها، فشار خون را در بزرگسالان سالم کاهش دهند، اما فقط زمانی که فشار خون بالا باشد.

محققان مطالعه حاضر خاطرنشان می‌کنند که مطالعات قبلی اثرات کاهش فشار خون و کاهش سفتی شریانی فلاوانول های کاکائو را در انسان‌های سالم نشان داده اند.

با این حال، از آنجایی که این مطالعات در محیط‌های کاملاً کنترل‌شده بودند، محققان می‌خواستند ببینند این مداخله در سناریوهای واقعی چقدر خوب عمل می‌کند.

این مطالعه شامل یازده بزرگسال سالم بود که دوزهای متناوب کپسول فلاوانول کاکائو و کپسول دارونما را به مدت هشت روز دریافت کردند.

آنها دوزها را در همان زمان صبح پس از جمع‌آوری فشار خون، ضربان قلب و سرعت موج نبض دریافت کردند.

شرکت کنندگان این اندازه گیری ها را هر نیم ساعت برای سه ساعت اول پس از مصرف کپسول و سپس هر ساعت به مدت دوازده ساعت در طول روز انجام می‌دادند.

نتایج نشان داد که فلاوانول های کاکائو در کاهش فشار خون و کاهش سفتی شریانی مؤثر بودند.

یکی از نگرانی‌های مربوط به استفاده از فلاوانول های کاکائو برای کاهش فشار خون، خطر کاهش فشار خون بسیار کم است. با این حال، در این مطالعه، محققان دریافتند که کاکائو در هنگام فشار خون پایین تأثیر کمتری دارد و این نشان می‌دهد که این یک مداخله بالقوه ایمن است.

 

نظر شما